Stroomlijn je documentondertekening vanuit Close CRM

Verbeter de klantervaring door met een soepel en geautomatiseerd proces je documenten digitaal te laten ondertekenen

 

Probeer Stiply gratis

of lees meer over onze Zapier integratie

4CEE_header_scroll

 

Een efficiënter en sneller ondertekenproces door digitaal ondertekenen te integreren met Close CRM

Geweldig nieuws voor Close gebruikers die van langzame en verouderde ondertekenprocessen af willen

Een CRM-systeem zoals Close helpt bij het optimaliseren van je salesprocessen en het klantmanagement. Een manier om dit verder te optimaliseren en het proces nog efficiënter te maken is te behalen door de documenten automatisch toe te sturen ter ondertekening. Zo ontvang jij je ondertekende documenten zonder er naar om te kijken.

Digitaal ondertekenen vanuit Close met de Stiply integratie

Door gebruik te maken van Zapier kan je Close en Stiply aan elkaar bundelen en naadloos samen laten werken. De koppeling maakt het mogelijk om direct vanuit Close je ondertekenverzoeken te versturen. Het is zelfs mogelijk om de documenten vervolgens automatisch te archiveren, zodra de ondertekening heeft plaatsgevonden, naar je favoriete cloud-opslag.

Digitaal ondertekenen vanuit Close is zo eenvoudiger dan ooit. De koppeling met Close en Stiply kan je zelf inrichten, of maak gebruik van onze Close Zap template.

Voordelen van digitale handtekeningen voor Close gebruikers

🕐 Efficiëntie en snelheid door digitaal ondertekenen rechtstreeks vanuit Close 

📂 Digitale opslag te automatiseren

🔐 Geen losse mailtjes meer met persoonsgegevens

✍️ Altijd die handtekening, geen gedoe meer met akkoord per e-mail

❤️ Meer aandacht voor jouw klant

🎉 Een goede klantervaring kunnen bieden

 

Bekijk Close en Stiply

Of lees meer over digitale handtekeningen geïntegreerd via Zapier

Door ondertekenverzoeken direct vanuit Close digitaal te ondertekenen verloopt je salesproces sneller en heb je grip op de situatie.

Hoe werkt de Close integratie met digitaal ondertekenen vanuit Stiply

Hieronder schetsen we een situatie om digitaal ondertekenen vanuit Close, in combinatie met de integratie met Stiply, uit te lichten. Dit is het meest standaard proces dat ingericht kan worden met Zapier om je salesproces te optimaliseren:

Opportunity Fase Instellen: In Close, stel je specifieke Opportunity fases in die aansluiten op de verschillende stappen in je salesproces, daar hoort natuurlijk een fase voor ondertekenen bij. In dit voorbeeld noemen we de fase, 'Deal akkoord'. Dit geeft aan dat de opportunity akkoord is met de randvoorwaarden en klaar is om aan de slag te gaan met de ondertekeningsfase. Deze fase is dan de trigger om het document via Stiply automatisch te versturen door de koppeling met Zapier.

Implementeren van de Zapier integratie: Creëer de 'Zap' in Zapier en stel als trigger in 'nieuwe opportunitu in status'. De status is vervolgens de: 'Deal akkoord' fase. Deze trigger zorgt er voor dat de actie om een ondertekenverzoek via Stiply te sturen.

Document gereedmaken: Om je ondertekenverzoeken te voorzien van de juiste velden is het van belang dat het basis document is voorzien van tags. Zo zorg je ervoor dat Stiply weet welke velden je op in het ondertekenverzoek wilt hebben en voor welke ondertekenaar. 

Ondertekenen afronden: De opportunity ontvangt via Stiply het ondertekenverzoek en kan een digitale handtekening zetten. Dit is een veilig en juridisch bindend proces, met mogelijkheden zoals SMS authenticatie en audit trails om de identiteit van de ondertekenaar te verifiëren en het ondertekeningsproces te documenteren.

Archiveren documenten: Zodra het document ondertekend is wordt het veilig opgeslagen in Stiply. Heb je voorkeur voor een andere opslaglocatie? Dat is mogelijk! Je kan Zapier ook integreren met OneDrive of Google drive om de ondertekende verzoeken automatisch te archiveren. 

Een afbeelding van een handdruk die het moment symboliseert waarop de klant de koopovereenkomst digitaal ondertekent na het configureren van de auto in PON's CST.

Met de tags in je document, heb je binnen no-time de integratie tussen Stiply en Close in elkaar geklikt.

Digitaal ondertekenen vanuit Close

Zelf de integratie opzetten met Zapier en Stiply

  1. Maak een Stiply account aan
  2. Creëer vervolgens een Zapier account
  3. Gebruik de template voor het maken van de Zap
  4. Koppel beide accounts met Zapier
  5. Maak een document met tags voor ondertekenverzoeken
  6. Richt de Zap in met de juiste waarden (zoals bijvoorbeeld de nieuwe fase in Close)
  7. Voeg indien gewenst extra stappen toe om automatisch archiveren naar een cloud-opslag mogelijk te maken
Zap template close crm
Integreer digitaal ondertekenen van Stiply via Zapier met:
Close crm 100x100 ms onedrive 100x100 Google drive 100x100 hubspot 100x100 ms sharepoint 100x100 Dropbox 100x100 gmail 100x100 ms outlook 100x100 pipedrive 100x100 Salesforce 100x100

Digitale handtekeningen van Stiply



  • Altijd grip op de situatie. Weten of een document geopend of getekend is.
  • Beide partijen ontvangen een bewijsdocument na ondertekenen.
  • Ondertekende documenten zijn niet meer te wijzigen.
  • Ondertekenen vindt plaats in een beveiligde omgeving via een persoonlijke en beveiligde link.
  • Ondertekende contracten worden na 90 dagen automatisch verwijderd.
  • Privacygevoelige informatie blijft niet achter op de servers. 
  • Stiply is ISO 9001, 27001 en 27017 gecertificeerd.
Een persoon zet met een stylus pen een digitale handtekening op een tablet. Op de achtergrond is een certificaat zichtbaar dat de betrouwbaarheid en rechtsgeldigheid van de digitale handtekening waarborgt.

Ervaar digitaal ondertekenen met een proefaccount

Laat jouw bedrijf regelmatig documenten ondertekenen of accorderen? Dat kan sneller met Stiply. Vul het formulier in en begin direct.