Digitaal ondertekenen via C-digital
We connect your systems! Dat staat bovenaan onze website, want dat is wat C-digital doet. Veel bedrijven merken dat ze door bijvoorbeeld snelle...
1 min read
Erik van Doorn
5 juli 2021 14:21:22 CEST
BeFrank is een innovatieve online pensioenuitvoerder en actief in de collectieve pensioenmarkt. De eerste premiepensioeninstelling van Nederland is opgericht in 2010 en heeft circa 100 medewerkers. Zowel op het gebied van klanten als collega’s heeft BeFrank een grote groei doorgemaakt sinds de oprichting. Sinds 2016 maakt BeFrank gebruik van Stiply voor het digitaal ondertekenen van documenten, en dat bevalt erg goed.
Dit bleek uit een gesprek met een commercieel medewerker van BeFrank. Stiply wordt binnen het bedrijf ingezet bij de afdeling Sales en Client Services. Voordat er digitaal handtekeningen konden worden gezet zag het er bij BeFrank heel anders uit. ‘’Voor de digitale ondertekenoplossing van Stiply werden de documenten uitgeprint door BeFrank, ondertekend door een bestuurder en per post verstuurd naar de klant. En de klant stuurde het na ondertekening weer per post retour.’’
De documenten die ondertekend worden zijn overeenkomsten en machtigingen. BeFrank maakt ook gebruik van een aanvullende authenticatiemethode, namelijk SMS. Een ondertekenaar ontvangt het ondertekenverzoek via e-mail én een code per SMS. ‘’Deze maatregel hebben wij getroffen omdat het belangrijk is om de identiteit van de persoon met wie wij zaken doen op een betrouwbare manier vast te stellen.’’
Binnen het account van BeFrank zijn er veel Stiply-gebruikers actief. De verklaring hiervoor is de grote groei die het bedrijf heeft doorgemaakt. “We zijn inderdaad flink gegroeid de laatste jaren. We hebben gemerkt dat het het meest efficiënt werkt als alle collega’s die ermee te maken hebben, zelf ondertekenverzoeken uit kunnen sturen. Anders moet je steeds een collega ‘lastig vallen’.’’
De voordelen die digitaal ondertekenen met Stiply voor BeFrank hebben opgeleverd zijn tijdsbesparing en flexibiliteit. ‘’Tijdsbesparing omdat de documenten veel sneller retour komen dan hiervoor het geval was. En flexibiliteit omdat we niet meer hoeven te wachten op de fysieke aanwezigheid van een ondertekenaar om een akkoord te krijgen. Iemand zou bij wijze van spreken in de trein terug naar huis nog een handtekening kunnen zetten via Stiply. Dat is echt een uitkomst voor ons.’’.
Het gebruik van Stiply voor BeFrank is als volgt in een zin te omschrijven: ‘’Eenvoudig, tijdbesparend en flexibel. We werken een stuk efficiënter sinds we met Stiply werken!’’
''Eenvoudig, tijdbesparend en flexibel.''
Regio: Nederland, Amsterdam
Organisatie: 100 medewerkers
Digitaal ondertekenen op de afdeling: Sales en Client Services
Branche: Online pensioenuitvoerder
Dagelijks werken honderden bedrijven met de digitaal ondertekenoplossing van Stiply. Ze verbeteren niet alleen de efficiëntie, maar ook het plezier en gemak in hun werk.
Zo presteer je meer in dezelfde hoeveelheid tijd in een dag!
Benieuwd wat digitaal ondertekenen voor jouw organisatie kan betekenen?
We connect your systems! Dat staat bovenaan onze website, want dat is wat C-digital doet. Veel bedrijven merken dat ze door bijvoorbeeld snelle...
Bij Yes-co houden we van efficiënte, makkelijke en vriendelijke processen voor onze klanten. Het ondertekenen van bijvoorbeeld een koopakte van een...
De ABN AMRO-bank accepteert digitale handtekeningen op alle documenten rondom een hypotheekaanvraag, op één voorwaarde: dat deze gezet zijn met de...