Digitale handtekening op vastgoeddocumenten
Bespaar tijd en kosten, maak ondertekenen op afstand mogelijk met zekerheid van de identiteit van de ondertekenaar.
Efficiëntie en tijdwinst
De digitale handtekening elimineert fysieke handelingen, zoals printen, documentverificatie en fysieke afspraken. Je bespaart daarmee tijd en (arbeids)kosten.
Op locatie of op afstand
De digitale handtekening biedt flexibiliteit voor alle partijen. Niet bij elkaar in dezelfde ruimte? Geen probleem, ondertekenaars kunnen vanaf elke locatie ondertekenen.
Zekerheid over identiteit
Stel met hoge zekerheid vast dat de juiste persoon jouw document ondertekent. iDIN is de meest betrouwbare optie in Nederland, daarmee zit je altijd goed.
Veel digitaal ondertekende documenten in het vastgoed
De vastgoedwereld kent een grote hoeveelheid te ondertekenen documenten. Er is voor organisaties als hypotheekverstrekkers, volmachtkantoren en verhuurmakelaars dan ook veel winst te behalen met digitaal ondertekenen.
In relatie tot vastgoed worden onder andere de volgende documenten van een digitale handtekening voorzien:
Hypotheekofferte
Huurovereenkomst
Koopovereenkomst
Interne documenten ter goedkeuring
Goedkeuringen vastgoed
Leverancierscontracten
Opzeggingsbrieven
Leningdocumentatie
123Wonen
"Behalve dat het ons tijdwinst oplevert en het enorm gebruiksvriendelijk is, vind ik dat het bijdraagt aan onze uitstraling die wij willen hebben als makelaar."
Met een groot internationaal netwerk is 123Wonen gespecialiseerd in het verhuren aan expats. Een groot deel van hun klanten komt dan ook uit het buitenland en is fysiek niet in staat om het contract te ondertekenen. Gebruiksgemak en meertalig was de onderscheidende factor.
Verhoeven Vastgoedverbeteraars
"Eén van onze directeuren is niet vaak op kantoor, maar moet wel goedkeuring geven voor opdrachten en contracten. Nu kan hij dat vanuit huis of onderweg doen. Hier hebben we meer slagkracht mee gekregen."
Als vastgoedbeheerder kreeg Verhoeven zelf een ondertekenverzoek via Stiply van een toeleverancier. Dit was de start van hun eigen onderzoek naar digitaal ondertekenen.
Lees meer over de overstap naar de digitale handtekening van Verhoeven
De ultieme digitaal ondertekenen gids voor hypotheekadviseurs
Waarom is digitaal ondertekenen zo voordelig voor het verwerken van hypotheekaanvragen? Hoe zit het met rechtsgeldigheid en veiligheid van een digitale handtekening? Hoe kies je de juiste oplossing en hoe implementeer je digitaal ondertekenen in het hypotheekproces? Dit en nog veel meer lees je in deze whitepaper.
De digitale handtekening met zekerheid van de identiteit van de ondertekenaar
Er is geen centrale wetgeving over digitale handtekeningen binnen de vastgoedbranche. In het geval van hypotheekverstrekkers bepaalt iedereen zelf de regels en daarmee ook de eisen voor authenticatie.
In het geval van vastgoed, bijvoorbeeld bij verhuurcontracten of hypotheken, waar al snel grote financiële consequenties aan verbonden zijn, is zekerheid over wie de handtekening zet ontzettend belangrijk.
In Nederland is iDIN momenteel de meest betrouwbare optie voor online authenticatie. Het biedt het hoogste niveau van zekerheid, dus welke eisen een geldverstrekker ook stelt, met deze methode zit je altijd goed. Het beschermt de ondertekenaar én het houdt stand in de rechtzaal mocht dat onverhoopt nodig zijn.
Hypotheekadviseurs-functionaliteit ⚡
Bewijsdocument en ondertekend document in één
Veel hypotheekadviseurs kunnen bij het aanvragen van een hypotheek maar één document uploaden. Bij Stiply ontvang je het getekende document en het bewijsdocument in één verzegeld pdf-bestand.
Plan een kennismaking
Nieuwsgierig hoe je Stiply gebruikt met meerdere afdelingen of integreert in bestaande software? Tijdens een kennismaking vertellen we er graag meer over.
Geen kalender zichtbaar? Dit kan te maken hebben met je browserinstellingen. Open de kalender via deze link.