Inloggen

Ontdek Stiply's digitale handtekening

Ontvang documenten sneller ondertekend retour met de slimmigheden van Stiply.

Compleet, maar eenvoudig in gebruik. 

Hou meer tijd over met digitaal ondertekenen

Het ondertekenen van documenten is een belangrijk onderdeel van het zakelijk verkeer. Dit is een tijdrovend proces dat veel rompslomp met zich meebrengt, zowel voor jou als voor degene die het document moet ondertekenen. Het document moet uitgeprint worden, daarna ondertekend, vervolgens ingescand om daarna via de mail weer te worden teruggestuurd. Onhandig en gelukkig ook onnodig!

Stiply is ontwikkeld om je op een eenvoudige manier te helpen in het beter en sneller verkrijgen van een digitale handtekening op je documenten.

Minder gedoe en meer tijd voor andere nuttige dingen, daar doen we het voor!

Alle informatie over de digitale handtekening van Stiply op een rijtje

 

Wat is Stiply?

Met stiply krijg je sneller een handtekening op jouw contracten en kan je direct een geldige incassomachtiging verkrijgen.

Stiply werkt heel eenvoudig. Je laadt een document in Stiply, geeft vervolgens aan waar de handtekening geplaatst moet worden en wie er moet ondertekenen. En dan.... versturen maar, that's it!

Eenvoudig en snel een digitale handtekening

Als het document eenmaal onderweg is, kan je eenvoudig de voortgang controleren en bijsturen als je dat wilt.

 

Wil je meer weten over Stiply en de mogelijkheden?  Lees dan hier verder!

 

Enthousiast geworden? Probeer nu 10 dagen gratis

 

De rechtsgeldigheid van digitaal ondertekenen: hoe zit dat?

Als mensen willen starten met digitaal ondertekenen komt vaak de vraag naar voren of een digitaal ondertekend document wel rechtsgeldig is. Dit is een complex onderwerp, maar hier zullen we alvast een aantal veelgestelde vragen over rechtsgeldigheid beantwoorden.

 

Wat is het verschil tussen digitaal vs. inkt ondertekenen?

Je kunt natuurlijk een document op de ouderwetse manier laten ondertekenen, met een zogenaamde natte handtekening. Pen en papier dus. Degene die ondertekent moet dan wel het contract uitprinten, ondertekenen, scannen en daarna weer terugmailen. Niet handig!

Als je het document digitaal laat ondertekenen hoeft de ondertekenaar alleen maar op zijn laptop of telefoon het document te openen. Daarna kan hij het document met een paar klikken ondertekenen. Dat is veel sneller voor zowel de ondertekenaar als voor jou als verzender en bespaart een hoop gedoe.

Elektronisch ondertekende documenten zijn rechtsgeldig. Dat verschilt dus niet met overeenkomsten die op papier getekend zijn. Je moet wel voldoende zeker weten wie er tekent. De vuistregel daarbij is: hoe belangrijker het document, hoe beter het identificatiemiddel moet zijn waarmee de ondertekenaar zijn identiteit bevestigt.

 

Waar moet een digitale handtekening aan voldoen?

De elektronische handtekening is geregeld in Europese Wetgeving (eIDAS) en ook in de Nederlandse wet. Er zijn drie soorten elektronische handtekeningen:

  1. De gewone elektronische handtekening.
  2. De geavanceerde elektronische handtekening.
  3. De gekwalificeerde elektronische handtekening.

Alle drie soorten elektronische handtekeningen zijn rechtsgeldig (er ontstaat een geldige overeenkomst) maar de bewijswaarde van deze handtekeningen verschilt wel.

 

Het verschil tussen een digitale of elektronische handtekening?

De termen worden vaak door elkaar gebruikt, maar het zou eigenlijk beter zijn om in alle gevallen te spreken van een elektronische handtekening. Het derde type dat we hierboven hebben besproken: de gekwalificeerde elektronische handtekening, wordt ook wel digitale handtekening genoemd.

 

Wil je meer weten over rechtsgeldigheid? Dat kan, lees dan hier verder.

Enthousiast geworden?
 

Veiligheid en waarborging van jouw gegevens

Stiply heeft veiligheid zeer hoog in het vaandel staan. Als je Stiply gebruikt om documenten te laten ondertekenen, moet je er vanuit kunnen gaan dat dit op een zo veilig mogelijke manier gebeurt.

Veiligheid bij Stiply gaat over vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van je informatie.

 

Lees meer over de veiligheid van Stiply en de beveiliging van jouw gegevens

 

Identiteit en authenticatie

Als je een document laat ondertekenen wil je er zeker van zijn dat deze door de juiste persoon wordt getekend. Stiply biedt verschillende methodes om de identiteit en authenticatie te waarborgen.

 

De vuistregel is; Hoe belangrijker een document, hoe zekerder je moet weten wie er tekent.

 

iDIN

De sterkste methode die Stiply op dit moment aanbiedt is identificatie via iDIN. iDIN is een methode waarmee mensen zich online kunnen identificeren via hun bank. Je ondertekenaar zet zijn elektronische krabbel via Stiply en moet dan met zijn identifier bij zijn bank inloggen (vergelijkbaar met IDeal). Er vindt geen betaling plaats, maar de bank bevestigt alleen de identiteit van de ondertekenaar. Dit is een zeer sterke authenticatiemethode en kan via Stiply gebruikt worden voor de ondertekening van belangrijke documenten.

 

Lees hier meer over identificatie en authenticatie

 

Enthousiast geworden? Probeer nu 10 dagen gratis

 

Incassomachtigingen verkrijgen via Stiply

 

Met Stiply is het mogelijk om naast een ondertekend contract, ook een geldige digitale incassomachtiging te verkrijgen

 

Zie hieronder hoe incassomachtigingen werkt:

Geen gedoe meer met IBAN-nummers

Nooit meer foutieve IBAN-nummers en een drastische verlaging van het terugboekrisico. Bovendien geen gedoe meer met papieren machtigingen.

 

Voordelen van digitaal machtigen

  • Machtigingen volledig digitaal afhandelen
  • B2C: Het terugboekingsrisico gaat van 13 maanden naar 8 weken
  • B2B: Geen terugboekrisico
  • De machtigingsgegevens worden direct geregistreerd bij de bank van de klant
  • Het rekeningnummer klopt altijd
  • Tegelijkertijd contract laten tekenen en een machtiging verkrijgen

 

Meer lezen over incassomachtigingen doe je hier!