De gebruiksvriendelijkste ondertekenoplossing van de Benelux

Sluit je ook aan bij de meer dan 1000 bedrijven die met Stiply werken!

Krijg een impressie met dit ⭐️webinar⭐️

    Ontdek digitaal ondertekenen met Stiply

    Ontvang documenten en contracten rechtsgeldig ondertekend en sneller ondertekend retour.

    Alle informatie over de digitale handtekening van Stiply op een rijtje

    Waarom Stiply?

    Met stiply krijg je sneller een handtekening op jouw contracten en kan je direct een geldige incassomachtiging verkrijgen. De overstap naar digitaal ondertekenen levert je direct resultaat op. Niet alleen in de besparing van kosten, maar ook in de snelheid en efficiëntie.

    Veel organisaties kiezen voor Stiply voor digitaal ondertekenen vanwege de veiligheid, toegankelijkheid en het gebruikersgemak. 

    Meer dan alleen een ondertekenoplossing

    Wij geloven in een applicatie die meer kan dan alleen een digitale handtekening op een document plaatsen. Een applicatie moet ook eenvoudig in gebruik zijn en starten moet in principe kunnen zonder uitleg of handleiding. 

    Waarom organisaties kiezen voor digitaal ondertekenen van Stiply?

    De rechtsgeldigheid van digitaal ondertekenen: hoe zit dat?

    Als organisaties willen starten met digitaal ondertekenen komt vaak de vraag naar voren of een digitaal ondertekend document wel rechtsgeldig is. Uiteraard is het antwoord hierop JA. Volgens de wet is digitaal ondertekenen net zo rechtsgeldig als een 'natte' handtekening.

    De rechtsgeldigheid van een document met een digitale handtekening wordt bepaald aan de hand van twee componenten:

    • De identiteitscontrole van de ondertekenaar
    • De integriteitwaarborging van het digitale document

    Waar moet een digitale handtekening aan voldoen?

    De elektronische handtekening is geregeld in Europese Wetgeving (eIDAS) en ook in de Nederlandse wet. Er zijn drie soorten elektronische handtekeningen:

    1. De gewone elektronische handtekening.
    2. De geavanceerde elektronische handtekening.
    3. De gekwalificeerde elektronische handtekening.

    Alle drie soorten elektronische handtekeningen zijn rechtsgeldig (er ontstaat een geldige overeenkomst) maar de bewijswaarde van deze handtekeningen verschilt.

    Lees meer over rechtsgeldigheid

    Veiligheid en waarborging van jouw gegevens

    Stiply heeft veiligheid zeer hoog in het vaandel staan. Als je Stiply gebruikt om documenten te laten ondertekenen, moet je er vanuit kunnen gaan dat dit op een zo veilig mogelijke manier gebeurt.

    Veiligheid bij Stiply gaat over vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van je informatie.

     

    Lees meer over de veiligheid van Stiply

    Identiteit en authenticatie

    Als je een document digitaal laat ondertekenen wil je er zeker van zijn dat deze door de juiste persoon wordt getekend. Stiply biedt verschillende methodes om de identiteit en authenticatie te waarborgen. In het kader van rechtsgeldigheid is het belangrijk dat jij als verzender voldoende de identiteit van een ondertekenaar controleert.

    De inhoud van het contract is daarbij van belang. Hoe belangrijker de inhoud of hoe langer de condities gelden, hoe meer verantwoordelijkheid je als verzender hebt op een goede controle van de authenticiteit. 

    De vuistregel is; Hoe belangrijker een document, hoe zekerder je moet weten wie er tekent.

    Lees meer over identificatie en authenticatie

    Digitaal ondertekenen en een incassomachtigingen verkrijgen via Stiply

    Met Stiply is het mogelijk om naast een ondertekend contract, ook een geldige digitale incassomachtiging te verkrijgen

    Zie hieronder hoe incassomachtigingen werkt:

    Geen gedoe meer met IBAN-nummers

    Nooit meer foutieve IBAN-nummers en een drastische verlaging van het terugboekrisico. Bovendien geen gedoe meer met papieren machtigingen.

    Voordelen van digitaal machtigen

    • Machtigingen volledig digitaal afhandelen
    • B2C: Het terugboekingsrisico gaat van 13 maanden naar 8 weken
    • B2B: Geen terugboekrisico
    • De machtigingsgegevens worden direct geregistreerd bij de bank van de klant
    • Het rekeningnummer klopt altijd
    • Tegelijkertijd contract laten tekenen en een machtiging verkrijgen

    Informatie over incassomachtigingen