Optimaliseer je ondertekenproces vanuit Salesforce
Een geoptimaliseerde klantinteractie door een vloeiende en geautomatiseerd proces voor digitaal ondertekenen
Een geoptimaliseerde workflow door de naadloze integratie van digitaal ondertekenen rechtstreeks vanuit Salesforce
Fantastisch nieuws voor Salesforce gebruikers die klaar zijn met omslachtige ondertekenprocessen die veel tijd kosten
Jouw CRM, Salesforce, is bedoeld om processen te versnellen en gemakkelijker te maken. Om nog een stap verder te zetten in het versnellen wil je idealiter ondertekenverzoeken automatisch toesturen. Dit bespaart je een hoop tijd en moeite zodat jij je op belangrijkere taken kan richten.
Digitaal ondertekenen rechtstreeks vanuit Salesforce met Stiply
Door gebruik te maken van Zapier koppel je gemakkelijk Salesforce en Stiply aan elkaar. Door de integratie kan je rechtstreeks vanuit Salesforce de ondertekenverzoeken toesturen aan de klant. Een kleine tip, als deze ondertekend is kan je het proces verder automatiseren. Sla de ondertekende verzoeken namelijk gemakkelijk op in jouw favoriete cloud-opslag of voeg ze toe aan het Salesforce profiel.
Digitaal documenten ter ondertekening aanbieden vanuit Salesforce is toegankelijker dan ooit. De integratie met Salesforce kan je zelf inrichten, of maak gebruik van onze Salesforce Zap template.
Voordelen van digitale handtekeningen voor Salesforce gebruikers
🕐 Efficiëntie en snelheid door digitaal ondertekenen rechtstreeks vanuit Salesforce
📂 Digitale opslag te automatiseren
🔐 Geen losse mailtjes meer met persoonsgegevens
✍️ Altijd die handtekening, geen gedoe meer met akkoord per e-mail
❤️ Meer aandacht voor jouw klant
🎉 Een goede klantervaring kunnen bieden
Of lees meer over digitale handtekeningen geïntegreerd via Zapier
Met het rechtstreeks versturen van ondertekenverzoeken vanuit Salesforce verhoog je de efficiëntie van het salesproces
Zo ga je van start met de integratie van Salesforce en digitaal ondertekenen
Het digitaal ondertekenen van documenten via Salesforce bevat vrijwel altijd onderstaande stappen. Het is dan ook de meest gebruikelijke manier om een efficiënt ondertekenproces te maken met de integratiemogelijkheden van Zapier.
Opportunity Fase Instellen
Bij het aanmaken van een salesfunnel in Salesforce maak je gebruik van verschillende fases. Deze komen vaak overeen met verschillende aspecten van het salesproces, zo ook een fase voor het ondertekenen van documenten. Denk hierbij aan een fase genaamd 'Voorstel toesturen'. Dit kan aangeven dat een deal alle informatie heeft gekregen en gereed is voor het ondertekenen. Dit is dan een trigger om een ondertekenverzoek via Stiply te versturen met behulp van Zapier.
Zapier Integratie instellen
Start een nieuwe 'Zap' in Zapier die triggert zodra een opportunity in Salesforce in de 'Voorstel toesturen' fase beland. Hierdoor vindt er vervolgens een actie plaats om een document voorbereid voor digitale ondertekening via Stiply te verzenden.
Document klaar maken
Om documenten aan te leveren met de juiste velden voor de ondertekenaar is het van belang dat het document is voorzien van tags. Dit zorgt er voor dat Stiply weet welke velden je op een document wilt hebben en voor welke ondertekenaar.
Ondertekeningsproces
De opportunity ontvangt via Stiply het document en kan het digitaal ondertekenen. Dit proces is veilig en juridisch bindend, met functies zoals SMS verificatie en audit trails om de identiteit van de ondertekenaar te verifiëren en het ondertekeningsproces te documenteren.
Documentbeheer
Het succesvol afgeronde ondertekenverzoek wordt veilig opgeslagen binnen Stiply en kan ook gekoppeld worden aan de betreffende deal in Salesforce, zodat alle relevante documentatie op één plek bewaard wordt. Sla je het document liever elders op? Dat is mogelijk! Je kan Zapier ook koppelen aan de cloud-opslag die jij gebruikt om de getekende documenten daar op te slaan.
Met de tags in je document, heb je binnen no-time de integratie tussen Stiply en Salesforce in elkaar geklikt.
Digitaal ondertekenen vanuit Salesforce
Zelf de integratie opzetten met Zapier en Stiply
- Creëer eerst een Stiply account
- Maak een Zapier account aan
- Ga gemakkelijk van start met het template
- Koppel je accounts
- Voeg tags toe aan je document
- Maak de Zap op basis van triggers (als een opportunity in een bepaalde fase is)
- Voeg evenuteel een extra stap toe voor het automatisch archiveren
Integreer digitaal ondertekenen van Stiply via Zapier met:
Digitale handtekeningen van Stiply
- Altijd grip op de situatie. Weten of een document geopend of getekend is.
- Beide partijen ontvangen een bewijsdocument na ondertekenen.
- Ondertekende documenten zijn niet meer te wijzigen.
- Ondertekenen vindt plaats in een beveiligde omgeving via een persoonlijke en beveiligde link.
- Ondertekende contracten worden na 90 dagen automatisch verwijderd.
- Privacygevoelige informatie blijft niet achter op de servers.
- Stiply is ISO 9001, 27001 en 27017 gecertificeerd.