Optimaliseer je ondertekenproces vanuit Salesforce

Een geoptimaliseerde klantinteractie door een vloeiende en geautomatiseerd proces voor digitaal ondertekenen

 

Probeer Stiply gratis

of lees meer over onze Zapier integratie

4CEE_header_scroll

 

Een geoptimaliseerde workflow door de naadloze integratie van digitaal ondertekenen rechtstreeks vanuit Salesforce

Fantastisch nieuws voor Salesforce gebruikers die klaar zijn met omslachtige ondertekenprocessen die veel  tijd kosten

Jouw CRM, Salesforce, is bedoeld om processen te versnellen en gemakkelijker te maken. Om nog een stap verder te zetten in het versnellen wil je idealiter ondertekenverzoeken automatisch toesturen. Dit bespaart je een hoop tijd en moeite zodat jij je op belangrijkere taken kan richten.

Digitaal ondertekenen rechtstreeks vanuit Salesforce met Stiply

Door gebruik te maken van Zapier koppel je gemakkelijk Salesforce en Stiply aan elkaar. Door de integratie kan je rechtstreeks vanuit Salesforce de ondertekenverzoeken toesturen aan de klant. Een kleine tip, als deze ondertekend is kan je het proces verder automatiseren. Sla de ondertekende verzoeken namelijk gemakkelijk op in jouw favoriete cloud-opslag of voeg ze toe aan het Salesforce profiel.

Digitaal documenten ter ondertekening aanbieden vanuit Salesforce is toegankelijker dan ooit. De integratie met Salesforce kan je zelf inrichten, of maak gebruik van onze Salesforce Zap template.

Voordelen van digitale handtekeningen voor Salesforce gebruikers

🕐 Efficiëntie en snelheid door digitaal ondertekenen rechtstreeks vanuit Salesforce

📂 Digitale opslag te automatiseren

🔐 Geen losse mailtjes meer met persoonsgegevens

✍️ Altijd die handtekening, geen gedoe meer met akkoord per e-mail

❤️ Meer aandacht voor jouw klant

🎉 Een goede klantervaring kunnen bieden

 

Bekijk Salesforce en Stiply

Of lees meer over digitale handtekeningen geïntegreerd via Zapier

Met het rechtstreeks versturen van ondertekenverzoeken vanuit Salesforce verhoog je de efficiëntie van het salesproces

Zo ga je van start met de integratie van Salesforce en digitaal ondertekenen

Het digitaal ondertekenen van documenten via Salesforce bevat vrijwel altijd onderstaande stappen. Het is dan ook de meest gebruikelijke manier om een efficiënt ondertekenproces te maken met de integratiemogelijkheden van Zapier.

Opportunity Fase Instellen
Bij het aanmaken van een salesfunnel in Salesforce maak je gebruik van verschillende fases. Deze komen vaak overeen met verschillende aspecten van het  salesproces, zo ook een fase voor het ondertekenen van documenten. Denk hierbij aan een fase genaamd 'Voorstel toesturen'. Dit kan aangeven dat een deal alle informatie heeft gekregen en gereed is voor het ondertekenen. Dit is dan een trigger om een ondertekenverzoek via Stiply te versturen met behulp van Zapier.

ST_zapier_dealphase

Zapier Integratie instellen
Start een nieuwe 'Zap' in Zapier die triggert zodra een opportunity in Salesforce in de 'Voorstel toesturen' fase beland. Hierdoor vindt er vervolgens een actie plaats om een document voorbereid voor digitale ondertekening via Stiply te verzenden.

ST_zapier_integrate

Document klaar maken
Om documenten aan te leveren met de juiste velden voor de ondertekenaar is het van belang dat het document is voorzien van tags. Dit zorgt er voor dat Stiply weet welke velden je op een document wilt hebben en voor welke ondertekenaar.

ST_zapier_doccreate

Ondertekeningsproces
De opportunity ontvangt via Stiply het document en kan het digitaal ondertekenen. Dit proces is veilig en juridisch bindend, met functies zoals SMS verificatie en audit trails om de identiteit van de ondertekenaar te verifiëren en het ondertekeningsproces te documenteren.

ST_sentdoc

Documentbeheer
Het succesvol afgeronde ondertekenverzoek wordt veilig opgeslagen binnen Stiply en kan ook gekoppeld worden aan de betreffende deal in Salesforce, zodat alle relevante documentatie op één plek bewaard wordt. Sla je het document liever elders op? Dat is mogelijk! Je kan Zapier ook koppelen aan de cloud-opslag die jij gebruikt om de getekende documenten daar op te slaan. 

ST_savedoc

Met de tags in je document, heb je binnen no-time de integratie tussen Stiply en Salesforce in elkaar geklikt.

Digitaal ondertekenen vanuit Salesforce

Zelf de integratie opzetten met Zapier en Stiply

  1. Creëer eerst een Stiply account
  2. Maak een Zapier account aan
  3. Ga gemakkelijk van start met het template
  4. Koppel je accounts 
  5. Voeg tags toe aan je document
  6. Maak de Zap op basis van triggers (als een opportunity in een bepaalde fase is)
  7. Voeg evenuteel een extra stap toe voor het automatisch archiveren
Zap template Salesforce
Integreer digitaal ondertekenen van Stiply via Zapier met:
Salesforce 100x100 ms onedrive 100x100 Google drive 100x100 hubspot 100x100 ms sharepoint 100x100 Dropbox 100x100 gmail 100x100 ms outlook 100x100 Close crm 100x100 pipedrive 100x100

Digitale handtekeningen van Stiply



  • Altijd grip op de situatie. Weten of een document geopend of getekend is.
  • Beide partijen ontvangen een bewijsdocument na ondertekenen.
  • Ondertekende documenten zijn niet meer te wijzigen.
  • Ondertekenen vindt plaats in een beveiligde omgeving via een persoonlijke en beveiligde link.
  • Ondertekende contracten worden na 90 dagen automatisch verwijderd.
  • Privacygevoelige informatie blijft niet achter op de servers. 
  • Stiply is ISO 9001, 27001 en 27017 gecertificeerd.
Een persoon zet met een stylus pen een digitale handtekening op een tablet. Op de achtergrond is een certificaat zichtbaar dat de betrouwbaarheid en rechtsgeldigheid van de digitale handtekening waarborgt.

Ervaar digitaal ondertekenen met een proefaccount

Laat jouw bedrijf regelmatig documenten ondertekenen of accorderen? Dat kan sneller met Stiply. Vul het formulier in en begin direct.