De gebruiksvriendelijkste ondertekenoplossing van de Benelux

Sluit je ook aan bij de meer dan 1000 bedrijven die met Stiply werken!

 

Stiply_digitale_handtekening_Trustpilot_reviews

    Meer weten over Stiply?

    Bekijk gratis ons webinar over digitaal ondertekenen en Stiply!

    Bekijk het on demand webinar

      1 min read

      Hoe implementeer je nieuwe digitale tools met succes?

      Featured Image

      Nieuwe digitale tools binnen je organisatie aan de man brengen kan lastig zijn.

      Het levert soms behoorlijk wat weerstand op. Nieuwe tools worden door veel medewerkers gezien als extra werk en als overbodig. Misschien nog wel de belangrijkste reden: mensen hebben het nu eenmaal niet zo op verandering. “Ons huidige programma werkt toch prima?” hoor je vaak. Veel bedrijven snappen de noodzaak van nieuwe tools, maar geven aan dat de implementatie vaak te langzaam verloopt. Werk aan de winkel dus. In deze blog bespreken we hoe jij je medewerkers enthousiast maakt om met nieuwe tools aan de slag te gaan, en hoe je hen goed op weg helpt.

      Het belang van digitale adoptie

      De weerstand tegen verandering levert organisaties de nodige problemen op. Succesvolle adoptie is namelijk van essentieel belang bij het implementeren van nieuwe digitale tools. Want alleen zo verbeter je de ROI van je digitale investering.

      Eigenlijk is dat best logisch. Zo werkt het immers ook bij klanten. Zo lang zij niet weten hoe een product of service werkt, zien ze de toegevoegde waarde ervan niet in. Pas als ze begrijpen hoe een nieuwe digitale tool hun werk efficiënter maakt, willen ze het gaan gebruiken. Toch? Het moet hun iets opleveren. Neem dus de moeite om medewerkers te leren hoe zij hier het meeste uit kunnen halen. Een goed stappenplan kan je hierbij op weg helpen.

      Stappenplan voor succesvolle implementatie

      1. Plan de uitrol van je tool. Zorg voor een budget en plan tijd in om je medewerkers te overtuigen. Jij bent de expert en weet het antwoord op elke vraag. Zo voorkom je fouten.
      2. Verkoop het verhaal. Weet wat je vertelt en gebruik hier gerust een presentatie voor. Laat je medewerkers op een duidelijke manier zien hoe deze nieuwe tool hun werkleven vereenvoudigt. Bespaar niet op dat extra uurtje uitleg, want dit betaalt zich later zeker terug in efficiëntie.
      3. Begin klein. Natuurlijk wil je dat iedereen zo snel mogelijk met de nieuwe tool aan de slag gaat. Maar dat is niet altijd mogelijk, dus wees realistisch. Begin met een kleine groep medewerkers waarop je jouw training als het ware test. Zo kun je zowel je eigen training verbeteren als een extra set trainers opleiden.
      4. Niet iedereen gebruikt de nieuwe tool op dezelfde manier. Houd hier rekening mee wanneer je een aanpak bedenkt. Pas je training aan op afdelingsniveau en waar nodig op individueel niveau. Zo kun je de diepte in en zorg je ervoor dat iedereen, ongeacht functie of rol, de nieuwe tool optimaal kan benutten.

      Probeer Stiply nu volledig gratis!

      Stiply proefaccount digitaal ondertekenen

      Stiply behaalt ISO 9001, 27001 én ISO 27017 op digitale handtekening

      Stiply behoort tot de één van de weinige IT-bedrijven in Nederland die naast het ISO 9001, ISO 27001 ook het ISO 27017 certificaat voor clouddiensten...

      Lees verder

      Starten met de digitale handtekening? Zo kies je de juiste software voor jouw bedrijf

      Je gaat aan de slag met digitaal ondertekenen. Een mooie stap die veel geld en tijd kan besparen. Maar er zijn best veel softwareoplossingen,...

      Lees verder

      Digitaal identificeren en de digitale handtekening in finance: waar moet je op letten?

      Werk jij op de afdeling Finance en overweeg je om aan de slag te gaan met digitaal ondertekenen? Dat is niet gek, gezien alle voordelen die de...

      Lees verder