De gebruiksvriendelijkste ondertekenoplossing van de Benelux

Sluit je ook aan bij de meer dan 1000 bedrijven die met Stiply werken!

 

Stiply_digitale_handtekening_Trustpilot_reviews

    Meer weten over Stiply?

    Bekijk gratis ons webinar over digitaal ondertekenen en Stiply!

    Bekijk het on demand webinar

      1 min read

      Massaal handtekeningen verzamelen

      Featured Image

      Weet je nog vorig jaar, toen de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht werd? Massaal moesten er verwerkingsovereenkomsten worden getekend en dat konden we merken bij Stiply. De meest gestelde vraag: Hoe kunnen we dit zo snel mogelijk regelen?

      Er zijn tal van situaties waarin bedrijven of instellingen ineens een hele bulk aan documenten hebben waar een handtekening op moet komen. Denk aan een evenementenbureau dat barpersoneel voor een groot festival aanneemt, een zorginstelling die een iPhone introduceert en al zijn medewerkers van een toestel voorziet. Als je dit allemaal handmatig moet doen en ook nog via de post, dan wordt het wel aanpoten als je een paar honderd documenten in twee weken getekend moet krijgen.

      Nu was de AVG er niet van de ene op de andere dag, dus in sommige gevallen kan je deze piekbelasting voorkomen of in ieder geval mijlenver aan zien komen. Maar feit blijft wel dat het laten tekenen van zo’n grote hoeveelheid documenten administratieve rompslomp met zich meebrengt en dat kan enorm stressvol zijn. Maar dat hoeft zeker niet.

      Met de huidige technologie is het namelijk mogelijk om documenten digitaal te versturen en daarop een handtekening te verkrijgen die rechtsgeldig is. Ook voor bulkverzendingen is een e-signature applicatie natuurlijk erg handig, omdat je hetzelfde document direct aan een heleboel ondertekenaars kunt aanbieden en zo een elektronische handtekening van deze mensen verkrijgt.

      Erg handig als je bijvoorbeeld een wijziging hebt aangebracht in je algemene voorwaarden en die in een keer naar je relaties wilt sturen. Zo zorg je ervoor dat ze op de juiste manier ter hand zijn gesteld en kun je in een later stadium altijd aantonen dat de klant of zakenpartner deze heeft geaccepteerd.

      Bijkomend voordeel van een e-signature applicatie is dat je als verzender de status van de documenten kan volgen en eenvoudig via de mail een reminder kan versturen naar degene die aan de beurt is om te tekenen.

      En als je de tool (met een API) koppelt aan je eigen pakket waar de documenten mee worden gemaakt, dan wordt het pas echt leuk. Je eigen pakket spuugt dan de overeenkomst uit en de e-signature applicatie doet de rest. Hoe makkelijk kan het zijn? Een dergelijke piekbelasting wordt daarmee niets meer dan een administratieve last, die voor het overgrote deel geautomatiseerd kan worden afgehandeld.

      Probeer digitaal ondertekenen met Stiply nu 14 dagen volledig gratis!

      Stiply proefaccount digitaal ondertekenen

      Een rechtsgeldige digitale handtekening: welke gegevens blijven er achter na ondertekening?

      2 min read

      Een rechtsgeldige digitale handtekening: welke gegevens blijven er achter na ondertekening?

      Je wilt als hypotheekadviseur aan de slag met digitaal ondertekenen. Begrijpelijk, want dit bespaart jou én jouw klanten enorm veel tijd. Bovendien...

      Lees verder
      Waarom iDIN belangrijk is voor een rechtsgeldige digitale handtekening in het hypotheekproces

      2 min read

      Waarom iDIN belangrijk is voor een rechtsgeldige digitale handtekening in het hypotheekproces

      ‘Digitale handtekening onder geldleningsovereenkomst betwist. Vordering afgewezen. Handtekening voldoet niet aan de gestelde eisen volgens het...

      Lees verder
      Een blik op de toekomst van digitaal ondertekenen voor hypotheekadviseurs

      4 min read

      Een blik op de toekomst van digitaal ondertekenen voor hypotheekadviseurs

      De digitale ontwikkelingen gaan razendsnel. Even stilstaan en terugblikken naar wat het heeft opgeleverd kan dan erg waardevol zijn, maar ook...

      Lees verder