De gebruiksvriendelijkste ondertekenoplossing van de Benelux

Sluit je ook aan bij de meer dan 1000 bedrijven die met Stiply werken!

 

Stiply_digitale_handtekening_Trustpilot_reviews

    Meer weten over Stiply?

    Bekijk gratis ons webinar over digitaal ondertekenen en Stiply!

    Bekijk het on demand webinar

      Digitaal ondertekenen vanuit Microsoft Word

      Met de Stiply for Word plug-in wordt het verkrijgen van een digitale handtekening makkelijker en gaat het proces nog sneller

      Maak direct een proefaccount aan

      Digitale handtekening word met Stiply

      Een rechtsgeldige digitale handtekening in Word met Stiply!

      Arbeidscontracten, samenwerking- en klant overeenkomsten: veel digitale handtekeningen worden gezet in Microsoft Word. De verleiding is dan ook groot om direct een digitale handtekening te (laten) plakken en het document zo te laten ondertekenen. “Lekker makkelijk” denk je misschien, alleen dit is niet rechtsgeldig!

      Want hoe controleer je de identiteit van de ondertekenaar? Met de juiste digitale onderteken oplossing is een digitale handtekening via Word net zo rechtsgeldig als een natte handtekening op papier. Gebruik de Stiply for Word Plug-In en verkrijg een digitale handtekening direct vanuit je Microsoft Word document.

       

      Aan de slag met de digitale handtekening in word

      Zorg voor een rechtsgeldige digitale handtekening in Word

      Met de Stiply for Word Plug-In ontvang je een rechtsgeldige digitale handtekening direct vanuit Microsoft Word. Wat maakt een digitale handtekening in Microsoft Word wel of niet rechtsgeldig?

       

      De identiteit van de ondertekenaar

      Ten eerste is het van belang dat je, zoals hierboven genoemd, de identiteit van de ondertekenaar controleert. Zo niet, dan bevat het document geen bewijs van ondertekening en kan dat leiden tot een juridisch geschil met in kwestie: jouw woord tegen die van de ondertekenaar.

      De identiteit van de ondertekenaar kan je achterhalen met een geverifieerde authenticatie methode. Na ondertekening ontvang je als verzender een bewijsdocument, waarin de authenticatiegegevens van de ondertekenaar nog een keer staan uitgelicht. Je kan zelf een authenticatie niveau instellen. Er zijn in totaal vijf authenticatiemethodes bij Stiply: 

      • E-mail: dit is een eenvoudige en gebruiksvriendelijke authenticatiemethode. Bij meer zwaarwegende documenten geeft deze methode echter niet altijd genoeg garantie. Zo zou een collega of partner met toegang tot het e mailadres ook het contract kunnen ondertekenen. Dit is daarom een laag authenticatieniveau.

      • SMS: wanneer je authenticatie opvraagt via SMS moet de ondertekenaar een code invullen en daarmee tekenen. Alhoewel dit een stuk betrouwbaarder is dan een e-mail authenticatie, is ook hiermee niet helemaal zeker of de juiste persoon heeft getekend. Dit is daarom ook een laag authenticatieniveau. Lees hier meer over SMS authenticatie. 

      • PiM: onderteken aan de hand van een unieke en onvervalsbare QR code, wat de ondertekenaar via de PiM app (een app ontwikkelt door KPN) kan scannen. De PiM methode is een stuk betrouwbaarder dan SMS authenticatie, aangezien de unieke en persoonsgebonden gegevens in de PiM app worden gecontroleerd met gegevens van betrouwbare bronnen (IDIN). Dit is een substantieel authenticatieniveau. Lees hier meer over authenticatie met PiM.
      • Incassomachtiging: met een officiële incassomachtiging verleent de ondertekenaar toegang tot zijn of haar bankrekening nummer, waardoor het eveneens kan dienen als substantiële authenticatie. Lees hier meer over digitaal incasseren.
      • IDIN: met IDIN moet de ondertekenaar inloggen bij zijn of haar bank om zichzelf te identificeren. Dat maakt het een zeer betrouwbare authenticatie methode. Ook dit is een substantieel authenticatieniveau. Lees hier meer over IDIN authenticatie.

      Over het algemeen geldt: hoe belangrijker het document, hoe hoger het benodigde authenticatieniveau.

       

      De integriteit van het document

      Na ondertekening is het van belang dat de inhoud van het document niet meer kan worden gewijzigd. Stiply verzamelt informatie over wanneer, waar en vanaf welk apparaat een document is ondertekend door middel van zogenaamde hash-codes. Deze zijn uniek en tonen aan dat de ondertekende partijen op een bepaald tijdstip en een bepaalde plaats tot een overeenkomst zijn gekomen. Verder wordt een Word document in een ondertekenverzoek automatisch omgezet naar PDF, zodat de ondertekenaar de inhoud niet meer kan aanpassen.

      Lees de handige tips die een digitale handtekening maken in word versnellen.

       

      Zo werkt de digitale handtekening in Word met Stiply

      Met de Stiply for Word Plug-In is het verkrijgen van een digitale handtekening een fluitje van een cent! In de video laten we zien hoe je een digitale handtekening kan plaatsen in Word en hoe je succesvol een ondertekenverzoek verstuurd naar de ondertekenaar.

       

      Meer voordelen van digitaal ondertekenen met Stiply

      De Stiply for Word Plug-In is een gebruikersvriendelijke tool die je – na het maken van een account bij Stiply – direct kan toepassen in Microsoft Word. Ook voor jouw klant is de tool makkelijk in gebruik, die het document in een handomdraai wil kunnen ondertekenen. De andere partij ontvangt jouw ondertekenverzoek via de mail en kan direct, met een klik op de knop, de gevraagde velden invullen en het verzoek afronden.

       

      Een digitale handtekening in Word laten zetten

      Het gebruik van Stiply for Word Plug-In is een fluitje van een cent. Verstuur efficiënt ondertekenverzoeken met behulp van de gebruiksvriendelijke functionaliteiten van Stiply.

       

      Contracten sneller retour

      Wist jij dat je 61% van de digitaal ondertekende contracten en documenten via Stiply binnen één dag ondertekend retour komen? Dit komt door de diverse ingebouwde functionaliteiten die helpen het ondertekenproces te versnellen. Zo kan je ondertekenen op ieder apparaat, meerdere ondertekenaars toevoegen, de voortgang van het onderteken proces bijhouden en herinneringen instellen. Bekijk hier alle functionaliteiten van de Word Plug-In.

      Jouw ondertekenaars ontvangen een digitaal ondertekenverzoek via de mail, waarin ze worden geleid naar het document met invulbare velden die jij hebt ingesteld. Op de plekken waar jij om een digitale handtekening vraagt kan de klant een krabbel zetten. Zowel verzender als ontvanger krijgen vervolgens een bevestiging van ondertekening en een bewijsdocument in de mail. Zo makkelijk is digitaal ondertekenen met Stiply voor jouw ondertekenaars!

       

      Verbruik minder papier

      Door digitaal te ondertekenen bespaar je jezelf en collega’s niet alleen tijd in administratieve handelingen, maar ook in papier. Contracten hoeven niet meer worden geprint of per post worden verstuurd voor ondertekening. Dit bespaart een hoop kosten en is bovendien een stuk duurzamer!

       

      Een klantvriendelijke digitale handtekening

      Een digitale handtekening zorgt voor veel meer gebruiksgemak dan een een natte handtekening op papier. Met een digitale handtekening kan de klant snel een handtekening plaatsen zonder dat hij daar veel voor hoeft te doen. Een paar klikken op de knop, et voilà, de handtekening is geplaatst!

       

       

       

       

       

      Microsoft-Word-Logo

       

       

      Waar kan ik de Stiply for Word Plug-In voor gebruiken?


      De Stiply for Word-Plug-In kan je gebruiken voor alle documenten die je in Word opstelt en wil laten ondertekenen. Dit kan van alles zijn: 

      1. arbeidsovereenkomsten
      2. contracten met klanten
      3. interne documenten zoals leaseovereenkomsten
      4. bestuursbesluiten
      5. gebruikersovereenkomsten
      6. geheimhoudingsovereenkomsten.

      Lees hier meer over de toepassing van een digitale handtekening in diverse sectoren.

      De functies van de Stiply for Word Plug-In

      De Stiply for Word Plug-In bevat diverse, gebruiksvriendelijke functionaliteiten. Zo kan je bijvoorbeeld gepersonaliseerde ondertekenvelden (tags) toevoegen die regelmatig terugkomen in het ondertekenproces. Lees hier alle functionaliteiten op een rij: 

      Oneindig_documenten

      Onbeperkt aantal documenten

      Je kan een digitale handtekening opvragen voor een onbeperkt aantal documenten.

      Digitale_handtekening_algemene_voorwaarden

      Méér dan alleen ondertekenen...

      Voeg custom handtekening velden toe zoals paraaf-, text-, datumvelden en checkboxen.

      Sjablonen_documenten_digitaal_ondertekenen

      Digitale incassomachtiging

      Je kan officiële incassomachtiging toevoegen aan jouw digitale ondertekenverzoek.

      Verschillende_devices_digitaal_ondertekenen_Tekengebied 1

      Onderteken op ieder apparaat

      De ondertekenaar kan een digitale handtekening toevoegen vanaf elk apparaat zoals een smartphone of tablet door het plaatsen van een krabbel.

      Meerdere__ondertekenaars_digitale_handtekening_Tekengebied 1

      Meerdere ondertekenaars

      Voeg tot wel 20 ondertekenaars toe aan het document, zonder extra kosten.

      Digitale_handtekening_email_templates

      Creëer eigen sjablonen

      Door middel van tags kan je custom sjablonen toevoegen in het te ondertekenen document, waardoor het digitaal nog sneller en efficiënter verloopt.

      Digitale_handtekening_eigen_huisstijl

      Eigen huisstijl

      Voeg je eigen branding toe met een logo, kleuren en huisstijl lettertype.

      Digitale_handtekening_emailen_uit_eigen_domeinnaam

      Mailen uit eigen domein

      Stuur een professioneel ondertekenverzoek vanuit eigen domein.

      Digitaal_ondertekenen_bijlage

      Voeg bijlagen toe

      Voeg bij elk ondertekenverzoek eenmalig bijlage(n) toe.

      Digitale_handtekening_algemene_voorwaarden

      Voeg algemene voorwaarden toe

      Voeg de algemene voorwaarden van jouw organisatie toe aan het ondertekenverzoek. De ondertekenaar kan deze voorwaarden inzien en akkoord gaan.

      Digitale_handtekening_automatische_herinnering

      Automatische herinneringen

      Stel een automatische herinnering in wanneer het verzoek bijna is verlopen. Bekijk de status van alle ondertekenverzoeken in het dashboard van jouw account.

      Digitale_handtekening_persoonlijke_landingspagina

      Persoonlijke landingspagina

      Maak persoonlijke landingspagina’s waar de ondertekenaar naar wordt doorverwezen na het ondertekenen van het ondertekenverzoek.

      Ervaar zelf digitaal ondertekenen

      Ervaar het gemak van digitaal ondertekenen!

      Vul jouw email adres in en ontvang binnen enkele seconden een digitaal ondertekenverzoek in jouw mailbox.

      Zo start je met de digitale handtekening in Word

      Wanneer je gebruik wil maken van de Stiply for Word Plug-In, heb je een account nodig bij Stiply. De Stiply for Word Plug-In is hierbij standaard inbegrepen. Met een Stiply account kan je een onbeperkt aantal documenten toevoegen en ondertekenverzoeken versturen. Dat scheelt een hoop tijd en geld. En niet te vergeten papier! Een standaard (‘Professional’) account bij Stiply kost €30 per maand. Hiermee kan je tot wel 20 ondertekenaars toevoegen per document, en kan je gebruik maken van automatisch handtekening velden die het ondertekenproces versnellen. De Word Plug-In voeg je toe aan de Microsoft Word applicatie op je computer.

      Bekijk hier alle Stiply prijzen.

      Wil je Stiply for Word eerst uitproberen? Dat kan met een gratis proefaccount:

      Direct proefaccount maken

       

       

      Hoe voeg ik de Stiply Plug-In toe aan Microsoft Word?

      Wanneer je een gratis proefaccount hebt gemaakt, en je bent ingelogd in jouw Stiply account, volg onderstaande stappen om de Stiply for Word Plug-In toe te voegen aan Microsoft Word op jouw computer:

      1. Open een nieuw Word document.
      2. Klik op “invoegen”.
      3. Klik op “Invoegtoepassingen downloaden”.
      4. Klik op de store en typ “Stiply” in het zoekveld.
      5. Klik op “toevoegen” en de Plug-In verschijnt automatisch in je Word omgeving.

      Op naar de volgende stap: een digitale ondertekenverzoek sturen!

      Zo krijg jij een digitale handtekening vanuit Word

      Je kan digitaal een handtekening laten zetten in Word vanaf een on premise word installatie, of via Office365 en online. Zodra je de Word Plug-In hebt toegevoegd, kan je het koppelen aan je Stiply gebruikersaccount door vanuit Word in te loggen op je Stiply omgeving.

      Zodra je bent ingelogd, kan je starten met het opvragen van een handtekening:

      1. Vul het e-mailadres in van de ondertekenaar(s).
      2. Geef eventueel aan of het om een persoon gaat die alleen als CC meegenomen moet worden in het ondertekenverzoek.
      3. Selecteer de ondertekentermijn.
      4. Selecteer de identificatiemethode. Je kan alle identificatiemethoden gebruiken die ook in het standaard Stiply account geactiveerd zijn: e-mail, SMS, iDIN, Incassomachtiging en PiM.
      5. Controleer alle gegevens en klik op ‘ja’.

      Veiligheid en privacy bij een digitale handtekening in Word

       

      Privacy van persoonsgegevens

      Nu horen we je misschien wel zeggen: hoe veilig zijn de persoonsgegevens? Wanneer je gebruik maakt van de Stiply for Word Plug-In met een Stiply gebruikersaccount, zijn alle gegevens veilig opgeslagen op Europese AWS servers. Bovendien hanteert Stiply het privacy-by-design and by default (GDPR) principe, wat betekent dat wij alleen het hoog noodzakelijke opslaan nadat het ondertekenproces is afgerond. Alleen jij en de ondertekenaar(s) hebben toegang via een beveiligde link. Deze verloopt na afloop van de ondertekentermijn. Voor meer informatie over ons privacy beleid, lees onze privacy voorwaarden.

      ISO certificering

      Stiply is gecertificeerd volgens de ISO9001, ISO27001 en ISO27017 richtlijnen, wat betekent dat Stiply voldoet aan normen omtrent kwaliteitsbeheersing van processen en maatregelen, specifiek rondom informatie- en cloud management. ISO erkent en controleert deze normen, en legt ze vast in standaard richtlijnen. Bij Stiply werken we continu aan de verbetering van onze processen en hanteren we een streng kwaliteitsmanagement van onze producten. Lees hier meer over de ISO certificeringen van Stiply.

       

      De digitale handtekening & de Stiply for Word Plug-In GRATIS uitproberen?

       

      Kortom, Stiply biedt een alles-in-één digitale ondertekenoplossing die jouw organisatie tijd, geld en moeite bespaart in het (laten) plaatsen van een digitale handtekening in Microsoft Word. Maak gebruik van Stiply en ontdek de vele voordelen van een digitale handtekening in Word:

      ✓ Teken veilig en rechtsgeldig (d.m.v. authenticatie ondertekenaar)
      ✓ Kies uit verschillende authenticatiemethoden
      ✓ Te gebruiken op alle gangbare browsers en devices
      ✓ Een onbeperkt aantal ondertekend verzoeken.
      ✓ Tot wel 20 ondertekenaars per document.
      ✓ Flexibele en op maat gemaakte oplossingen. Stiply denkt met je mee!

       

      Maak direct een gratis account aan

      Probeer 14 dagen gratis

      Laat jouw bedrijf regelmatig documenten ondertekenen of accorderen? Dat kan sneller met Stiply. Vul het formulier in en begin direct.