Zo start je als hypotheekadviseur in 6 simpele stappen met de digitale handtekening
Steeds meer hypotheekkantoren zijn bezig met digitaliseren. Dit is een duurzame keuze, want minder printen is beter voor het milieu, maar kan ook...
Weet je nog vorig jaar, toen de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht werd? Massaal moesten er verwerkingsovereenkomsten worden getekend en dat konden we merken bij Stiply. De meest gestelde vraag: Hoe kunnen we dit zo snel mogelijk regelen?
Er zijn tal van situaties waarin bedrijven of instellingen ineens een hele bulk aan documenten hebben waar een handtekening op moet komen. Denk aan een evenementenbureau dat barpersoneel voor een groot festival aanneemt, een zorginstelling die een iPhone introduceert en al zijn medewerkers van een toestel voorziet. Als je dit allemaal handmatig moet doen en ook nog via de post, dan wordt het wel aanpoten als je een paar honderd documenten in twee weken getekend moet krijgen.
Nu was de AVG er niet van de ene op de andere dag, dus in sommige gevallen kan je deze piekbelasting voorkomen of in ieder geval mijlenver aan zien komen. Maar feit blijft wel dat het laten tekenen van zo’n grote hoeveelheid documenten administratieve rompslomp met zich meebrengt en dat kan enorm stressvol zijn. Maar dat hoeft zeker niet.
Met de huidige technologie is het namelijk mogelijk om documenten digitaal te versturen en daarop een handtekening te verkrijgen die rechtsgeldig is. Ook voor bulkverzendingen is een e-signature applicatie natuurlijk erg handig, omdat je hetzelfde document direct aan een heleboel ondertekenaars kunt aanbieden en zo een elektronische handtekening van deze mensen verkrijgt.
Erg handig als je bijvoorbeeld een wijziging hebt aangebracht in je algemene voorwaarden en die in een keer naar je relaties wilt sturen. Zo zorg je ervoor dat ze op de juiste manier ter hand zijn gesteld en kun je in een later stadium altijd aantonen dat de klant of zakenpartner deze heeft geaccepteerd.
Bijkomend voordeel van een e-signature applicatie is dat je als verzender de status van de documenten kan volgen en eenvoudig via de mail een reminder kan versturen naar degene die aan de beurt is om te tekenen.
En als je de tool (met een API) koppelt aan je eigen pakket waar de documenten mee worden gemaakt, dan wordt het pas echt leuk. Je eigen pakket spuugt dan de overeenkomst uit en de e-signature applicatie doet de rest. Hoe makkelijk kan het zijn? Een dergelijke piekbelasting wordt daarmee niets meer dan een administratieve last, die voor het overgrote deel geautomatiseerd kan worden afgehandeld.
Probeer digitaal ondertekenen met Stiply nu 14 dagen volledig gratis!
Dagelijks werken honderden bedrijven met de digitaal ondertekenoplossing van Stiply. Ze verbeteren niet alleen de efficiëntie, maar ook het plezier en gemak in hun werk.
Zo presteer je meer in dezelfde hoeveelheid tijd in een dag!
Benieuwd wat digitaal ondertekenen voor jouw organisatie kan betekenen?
Steeds meer hypotheekkantoren zijn bezig met digitaliseren. Dit is een duurzame keuze, want minder printen is beter voor het milieu, maar kan ook...
Je wilt als hypotheekadviseur het liefst gaan werken met een digitale handtekening. Om je heen zie je in de branche dat het andere intermediairs én...
Wie in de financiële dienstverlening met een digitale handtekening werkt, ervaart iedere dag de voordelen. Het werkt een stuk sneller, efficiënter,...