3 min read

Wat kost digitaal ondertekenen? Deze 4 factoren beïnvloeden de prijs

Featured Image

Het is zover: je wilt aan de slag gaan met digitaal ondertekenen. Maar wat kost een digitale ondertekenoplossing precies? Het antwoord daarop hangt af van een aantal factoren in het prijsmodel van de ondertekenoplossing. In deze blog lees je welke factoren dit zijn, en hoe die factoren de prijs beïnvloeden van de digitale ondertekensoftware van Stiply.

Factor 1. Aantal documenten digitaal ondertekenen

We beginnen bij het begin: hoeveel documenten moet je elke maand digitaal laten ondertekenen? Soms biedt digitale ondertekensoftware contracten waarin je betaalt per ondertekend document. Bij Stiply vragen wij een vast bedrag per maand voor een specifiek aantal documenten. Afhankelijk van het gekozen abonnement kun je dit aantal nog uitbreiden, eenmalig of maandelijks terugkerend. Zo heb je nooit te maken met onverwachte verrassingen. We vinden het namelijk belangrijk dat je altijd weet waar je aan toe bent.

Factor 2. Aantal gebruikers digitaal ondertekenen

Hoeveel gebruikers binnen jouw team werken met de digitale ondertekenoplossing?

Wanneer je meerdere gebruikers of teams binnen jouw organisatie gebruik laat maken van digitale ondertekensoftware, dan heb je meerdere gebruikersaccounts nodig. Gaat jouw voorkeur naar een digitale ondertekenoplossing waarin meerdere gebruikers toegang hebben tot de digitale handtekeningfuncties van Stiply? Dan kan je deze gebruikers zelf naar wens toevoegen aan de oplossing.

Bij Stiply betaal je bij een jaarabonnement € 29,95,- per maand voor 3 gebruikers voor de webapplicatie. Als je voor een maandabonnement kiest, is dat € 35,95. Heb je meer gebruikers nodig, dan kun je upgraden naar een van de volgende Premium abonnementen: 

6 gebruikers (85 documenten) à € 69,95
9 gebruikers (135 documenten) à € 104,95
12 gebruikers (235 documenten) à €159,95

Ga voor een compleet overzicht naar de prijzenpagina om te zien welke abonnementsvorm het beste bij jouw businessbehoefte past.  

Factor 3. Aantal ondertekenaars digitaal ondertekenen

In bepaalde gevallen is het nodig dat je documenten moet laten ondertekenen door meer dan één ondertekenaar. Dit doe je door meerdere ondertekenaars en handtekeningvelden toe te voegen. Bij Stiply betaal je niet voor het aantal ondertekenaars of het aantal handtekeningen dat je op een document laat plaatsen. Het digitaal ondertekenen bij Stiply kan tot 20 ondertekenaars op één document, zonder dat je daarvoor extra kosten hebt.

Bij Stiply draait het om een betrouwbaar en efficiënt digitaal ondertekenproces, waarbij veiligheid, rechtsgeldigheid en gebruiksgemak centraal staan. Denk daarbij aan o.a. een infrastructuur voor versleutelde verzendingen, identificatie- en verificatiemethoden en een overzichtelijk dashboard om al je ondertekenverzoeken te beheren. Zo ben je verzekerd van een professionele oplossing zonder verborgen kosten.

Wist je dat je digitaal ondertekenen kan integreren in bedrijfssoftware?

Wil je de digitale ondertekenoplossing geïntegreerd in jullie bedrijfssoftware oplossing? Dan heb je een API nodig. In onze API documentatie staat alle informatie voor een succesvolle integratie met Stiply. Wanneer je de digitale ondertekenoplossing integreert in jouw bedrijfssoftware, realiseert een eigen ontwikkelaar of de softwareleverancier een integratie met Stiply.

De prijs van een Stiply API-abonnement is afhankelijk van het gemiddeld aantal documenten die per maand worden ondertekend. Wil jij een integratie in werking zetten? Plan een demo afspraak.

Factor 4. Authenticatiemethode digitale handtekening

Wanneer je een rechtsgeldige digitale handtekening ophaalt, heb je een erkende authenticatiemethode nodig. Een authenticatiemethode registreert de identiteit van de ondertekenaar, welke je terugziet in het bewijs van ondertekening. Stiply biedt verschillende authenticatiemethodes:

  • E-mail
  • SMS
  • Digitale incassomachtiging
  • iDIN

De authenticatiemethoden zijn inbegrepen in het standaardpakket, behalve SMS- en iDIN-authenticatie. Voor SMS-authenticatie betaal je € 5,- per gebruiker per maand, ongeacht het aantal ondertekenaars wat moet ondertekenen. Voor iDIN authenticatie betaal je 0,70 per identificatie van een ondertekenaar. Beide prijzen zijn aanvullend op de prijs van een standaardaccount van Stiply.

Een rekenvoorbeeld van de kosten van digitaal ondertekenen

Hoeveel betaal je uiteindelijk per maand bij Stiply? Stel dat je een jaarabonnement kiest met een account voor één gebruiker en je laat 35 documenten per maand ondertekenen, waarvan deels met iDIN-authenticatie. Het aantal ondertekenaars met iDIN-authenticatie verschilt per document, dus deze kosten variëren per maand. De kosten van iDIN-authenticatie zijn variabel en worden per maand gefactureerd. In dit voorbeeld zie je de kosten van één maand. Je hebt deze maand 35 documenten laten ondertekenen, waarvan er bij acht aanvullende authenticatie is gevraagd. De kosten komen dan neer op:

Maandelijkse abonnementskosten

Standaard kosten abonnement per maand: €    29,95*
27 aanvragen zonder aanvullende authenticatie: €    0,-
8 aanvragen met 1 iDIN ondertekenaars à € 0,70**: €     5,6
   
Totaalkosten deze maand:  €   35,55
   
* kosten bij een jaarabonnement.  
** kosten per IDIN identificatie.  

 

Start met digitaal ondertekenen

Kortom, om de prijs van digitaal ondertekenen bij Stiply te berekenen, moet je rekening houden met twee factoren die de prijs beïnvloeden:

  • Het aantal documenten;
  • Het aantal gebruikers;
  • en de authenticatiemethode(s) in jouw ondertekenverzoeken.

Wanneer je de voorkeur en behoefte van jouw organisatie hierop afstemt, kom je uit op een totaal kostenplaatje voor digitaal ondertekenen.

Gratis proefaccount

Ben jij benieuwd naar digitaal ondertekenen? Maak een gratis proefaccount aan en ervaar het zelf!

Probeer Stiply 14 dagen volledig gratis!


Gratis proefaccount    of    Plan demo

E1-contractbeheer-handtekening

 

 

Alles wat je moet weten over het ondertekenen van offertes en overeenkomsten

3 min read

Alles wat je moet weten over het ondertekenen van offertes en overeenkomsten

In het zakelijke landschap vormen offertes en overeenkomsten de basis van elke samenwerking. Of het nu gaat om een nieuwe klant of het formaliseren...

Lees verder
Alles wat je moet weten over het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst

4 min read

Alles wat je moet weten over het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst

Het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst lijkt een eenvoudige handeling, maar er komt meer bij kijken dan je zou denken. Of je nu een werkgever...

Lees verder
In 3 stappen starten met digitaal ondertekenen

3 min read

In 3 stappen starten met digitaal ondertekenen

Administratie: de meeste bedrijven zijn er veel tijd aan kwijt, terwijl die waardevolle tijd beter besteed kan worden aan andere werkzaamheden. Zo...

Lees verder