3 min read
Alles wat je moet weten over het ondertekenen van offertes en overeenkomsten
In het zakelijke landschap vormen offertes en overeenkomsten de basis van elke samenwerking. Of het nu gaat om een nieuwe klant of het formaliseren...
Eén webapplicatie met uitgebreide koppelingen en integraties
3 min read
Team Stiply
09 februari 2023
Het is zover: je wilt aan de slag gaan met digitaal ondertekenen. Maar wat kost een digitale ondertekenoplossing precies? Het antwoord daarop hangt af van een aantal factoren in het prijsmodel van de ondertekenoplossing. In deze blog lees je welke factoren dit zijn, en hoe die factoren de prijs beïnvloeden van de digitale ondertekensoftware van Stiply.
We beginnen bij het begin: hoeveel documenten moet je elke maand digitaal laten ondertekenen? Soms biedt digitale ondertekensoftware contracten waarin je betaalt per ondertekend document. Bij Stiply vragen wij een vast bedrag per maand voor een specifiek aantal documenten. Afhankelijk van het gekozen abonnement kun je dit aantal nog uitbreiden, eenmalig of maandelijks terugkerend. Zo heb je nooit te maken met onverwachte verrassingen. We vinden het namelijk belangrijk dat je altijd weet waar je aan toe bent.
Hoeveel gebruikers binnen jouw team werken met de digitale ondertekenoplossing?
Wanneer je meerdere gebruikers of teams binnen jouw organisatie gebruik laat maken van digitale ondertekensoftware, dan heb je meerdere gebruikersaccounts nodig. Gaat jouw voorkeur naar een digitale ondertekenoplossing waarin meerdere gebruikers toegang hebben tot de digitale handtekeningfuncties van Stiply? Dan kan je deze gebruikers zelf naar wens toevoegen aan de oplossing.
Bij Stiply betaal je bij een jaarabonnement € 29,95,- per maand voor 3 gebruikers voor de webapplicatie. Als je voor een maandabonnement kiest, is dat € 35,95. Heb je meer gebruikers nodig, dan kun je upgraden naar een van de volgende Premium abonnementen:
6 gebruikers (85 documenten) à € 69,95
9 gebruikers (135 documenten) à € 104,95
12 gebruikers (235 documenten) à €159,95
Ga voor een compleet overzicht naar de prijzenpagina om te zien welke abonnementsvorm het beste bij jouw businessbehoefte past.
In bepaalde gevallen is het nodig dat je documenten moet laten ondertekenen door meer dan één ondertekenaar. Dit doe je door meerdere ondertekenaars en handtekeningvelden toe te voegen. Bij Stiply betaal je niet voor het aantal ondertekenaars of het aantal handtekeningen dat je op een document laat plaatsen. Het digitaal ondertekenen bij Stiply kan tot 20 ondertekenaars op één document, zonder dat je daarvoor extra kosten hebt.
Bij Stiply draait het om een betrouwbaar en efficiënt digitaal ondertekenproces, waarbij veiligheid, rechtsgeldigheid en gebruiksgemak centraal staan. Denk daarbij aan o.a. een infrastructuur voor versleutelde verzendingen, identificatie- en verificatiemethoden en een overzichtelijk dashboard om al je ondertekenverzoeken te beheren. Zo ben je verzekerd van een professionele oplossing zonder verborgen kosten.
Wil je de digitale ondertekenoplossing geïntegreerd in jullie bedrijfssoftware oplossing? Dan heb je een API nodig. In onze API documentatie staat alle informatie voor een succesvolle integratie met Stiply. Wanneer je de digitale ondertekenoplossing integreert in jouw bedrijfssoftware, realiseert een eigen ontwikkelaar of de softwareleverancier een integratie met Stiply.
De prijs van een Stiply API-abonnement is afhankelijk van het gemiddeld aantal documenten die per maand worden ondertekend. Wil jij een integratie in werking zetten? Plan een demo afspraak.
Wanneer je een rechtsgeldige digitale handtekening ophaalt, heb je een erkende authenticatiemethode nodig. Een authenticatiemethode registreert de identiteit van de ondertekenaar, welke je terugziet in het bewijs van ondertekening. Stiply biedt verschillende authenticatiemethodes:
De authenticatiemethoden zijn inbegrepen in het standaardpakket, behalve SMS- en iDIN-authenticatie. Voor SMS-authenticatie betaal je € 5,- per gebruiker per maand, ongeacht het aantal ondertekenaars wat moet ondertekenen. Voor iDIN authenticatie betaal je € 0,70 per identificatie van een ondertekenaar. Beide prijzen zijn aanvullend op de prijs van een standaardaccount van Stiply.
Hoeveel betaal je uiteindelijk per maand bij Stiply? Stel dat je een jaarabonnement kiest met een account voor één gebruiker en je laat 35 documenten per maand ondertekenen, waarvan deels met iDIN-authenticatie. Het aantal ondertekenaars met iDIN-authenticatie verschilt per document, dus deze kosten variëren per maand. De kosten van iDIN-authenticatie zijn variabel en worden per maand gefactureerd. In dit voorbeeld zie je de kosten van één maand. Je hebt deze maand 35 documenten laten ondertekenen, waarvan er bij acht aanvullende authenticatie is gevraagd. De kosten komen dan neer op:
Standaard kosten abonnement per maand: | € 29,95* |
27 aanvragen zonder aanvullende authenticatie: | € 0,- |
8 aanvragen met 1 iDIN ondertekenaars à € 0,70**: | € 5,6 |
Totaalkosten deze maand: | € 35,55 |
* kosten bij een jaarabonnement. | |
** kosten per IDIN identificatie. |
Start met digitaal ondertekenen
Kortom, om de prijs van digitaal ondertekenen bij Stiply te berekenen, moet je rekening houden met twee factoren die de prijs beïnvloeden:
Wanneer je de voorkeur en behoefte van jouw organisatie hierop afstemt, kom je uit op een totaal kostenplaatje voor digitaal ondertekenen.
Ben jij benieuwd naar digitaal ondertekenen? Maak een gratis proefaccount aan en ervaar het zelf!
3 min read
In het zakelijke landschap vormen offertes en overeenkomsten de basis van elke samenwerking. Of het nu gaat om een nieuwe klant of het formaliseren...
4 min read
Het ondertekenen van een arbeidsovereenkomst lijkt een eenvoudige handeling, maar er komt meer bij kijken dan je zou denken. Of je nu een werkgever...
3 min read
Administratie: de meeste bedrijven zijn er veel tijd aan kwijt, terwijl die waardevolle tijd beter besteed kan worden aan andere werkzaamheden. Zo...