De gebruiksvriendelijkste ondertekenoplossing van de Benelux

Sluit je ook aan bij de meer dan 1000 bedrijven die met Stiply werken!

 

Stiply_digitale_handtekening_Trustpilot_reviews

    Meer weten over Stiply?

    Bekijk gratis ons webinar over digitaal ondertekenen en Stiply!

    Bekijk het on demand webinar

      2 min read

      Stel overeenkomsten / contracten sneller op met digitaal ondertekenen

      Featured Image

      Wanneer iemand terechtkomt in de hulpverlening binnen het sociaal domein, dan zijn er altijd contracten en overeenkomsten te ondertekenen. Maar het proces van printen, wachten op een handtekening en de overeenkomst weer inscannen, is veel te omslachtig. Zeker wanneer iemand dringend hulp nodig heeft en tijd een belangrijke factor is. Een digitale handtekening zorgt er in ieder geval voor dat het ondertekenproces een stuk efficiënter verloopt. De Volkskredietbank Noord-Oost Groningen brengt de doorlooptijd zelfs terug van enkele weken tot enkele uren. De onderstaande zes functionaliteiten van digitaal ondertekenen helpen ook bij het sneller tot stand komen van een contract.

      1. Via elk apparaat digitaal ondertekenen

      Het versturen van een ondertekenverzoek kan via je laptop, smartphone of tablet. Maar ook degene die een digitale handtekening moet zetten, kan dat doen via bijna elk apparaat en via elke moderne browser. Er is verder geen gedoe met inloggen, dus een handtekening is snel gezet.

       

      2. Meerdere ondertekenaars? Geen probleem!

      Binnen het sociaal domein zijn vaak meerdere belanghebbenden betrokken. Het is mogelijk om een overeenkomst door meerdere personen digitaal te laten tekenen. Zij hoeven alleen maar op de link in jouw e-mail te klikken om hun handtekening te zetten. Op die manier wordt dezelfde overeenkomst van alle benodigde handtekeningen voorzien.

       

      3. Digitaal ondertekenverzoek in lijn met de organisatie

      Vragen om een digitale handtekening doe je eenvoudig per e-mail die je gewoon verstuurt vanuit het domein van je organisatie. Bovendien kun je zowel de e-mail als de ondertekenpagina volledig weergeven in jullie eigen huisstijl. Dat oogt een stuk professioneler en roept minder vragen op bij de ontvanger, dan wanneer hij in een onherkenbare omgeving terecht zou komen bij het ondertekenen. Dit zorgt voor zo min mogelijk afleiding en komt de ondertekensnelheid ten goede.

       

      4. Stuur automatisch een herinnering

      Via de ondertekenoplossing kun je de ondertekenaar een termijn meegeven. Mocht zijn of haar handtekening nog niet zijn gezet binnen de gewenste periode, dan ontvangt hij/zij automatisch een herinnering. De status van je ondertekenverzoek vind je snel en overzichtelijk terug in je eigen dashboard en geeft grip op het proces.

       

      5. Maak sjablonen in je cliënt- of zaaksysteem

      Van veel overeenkomsten kun je een standaarddocument opstellen in je cliënt- of zaaksysteem. Het grootste deel van zo'n contract is statische content, maar een gedeelte is dynamisch, zoals een naam, handtekening en datum. In het sjabloon kun je al aangeven waar die gegevens horen te staan, zodat het ondertekenprogramma dat herkent. Zo kunnen overeenkomsten snel de deur uit.

       

      6. Verzoek om een digitale handtekening direct via Word 

      Via een plug-in in Microsoft Word kun je direct om een digitale handtekening vragen zonder dat je hiervoor eerst naar het ondertekenprogramma moet. Vul het e-mailadres van de ontvanger in, de gewenste authenticatiemethode, de ondertekentermijn en een persoonlijk bericht en de overeenkomst kan worden verstuurd.

      Digitaal ondertekenen in het sociaal domein

      Een digitale handtekening bespaart een hoop onnodige vertraging in het hulpverleningsproces. Hoe sneller overeenkomsten in orde zijn, hoe sneller iemand geholpen kan worden met zijn of haar problemen. De Volkskredietbank Noord-Oost Groningen (VKB) ervaart al de voordelen van digitaal ondertekenen, zoals een snellere intake en minder kosten. Lees de klantcase van de VKB en ontdek hoe digitaal ondertekenen wordt ingezet binnen het sociaal domein.

      New call-to-action

      Zo start je als hypotheekadviseur in 6 simpele stappen met de digitale handtekening

      Zo start je als hypotheekadviseur in 6 simpele stappen met de digitale handtekening

      Steeds meer hypotheekkantoren zijn bezig met digitaliseren. Dit is een duurzame keuze, want minder printen is beter voor het milieu, maar kan ook...

      Lees verder
      Hierop letten geldverstrekkers bij digitaal ondertekenen

      Hierop letten geldverstrekkers bij digitaal ondertekenen

      Je wilt als hypotheekadviseur het liefst gaan werken met een digitale handtekening. Om je heen zie je in de branche dat het andere intermediairs én...

      Lees verder
      De 9 voordelen van een digitale handtekening met Stiply voor hypotheekadviseurs

      De 9 voordelen van een digitale handtekening met Stiply voor hypotheekadviseurs

      Wie in de financiële dienstverlening met een digitale handtekening werkt, ervaart iedere dag de voordelen. Het werkt een stuk sneller, efficiënter,...

      Lees verder