2 min read

XPSLogic laat haar klanten digitaal ondertekenen

Featured Image

XPS is in ruim 24 jaar uitgegroeid tot de oplossing voor het flexibel uitzenden van personeel in de evenementensector. Zo wordt XPS onder andere gebruikt voor het uitzenden van hostesses, barmedewerkers, fietskoeriers en zorgpersoneel. Het onderscheidende vermogen zit hem in de flexibele opzet van het systeem. Deze is in tegenstelling tot vele andere aanbieders vanaf het prille begin meegenomen in het ontwerp. XPS is uitgebouwd tot een oplossing die voor iedere klant een gepersonaliseerde omgeving biedt.

Om klanten ook op specialistische onderwerpen te kunnen bedienen werkt XPSLogic, ontwikkelaar van de XPS software, samen met best of breed oplossingen. Zo is ook Stiply alweer zes jaar geleden als partner voor de digitale handtekening in beeld gekomen. Met Stiply is digitaal ondertekenen binnen XPS voor ieder type document beschikbaar en is zo geïntegreerd dat klanten in het gebruik niet merken dat er een derde partij betrokken is.

Wat is de aanleiding geweest om een partnership met Stiply te starten?

"Wij hadden acht jaar geleden een klant die al met de webversie van Stiply werkte. Ze waren op zoek naar mogelijkheden om documenten rechtstreeks vanuit XPS te verzenden en digitaal te laten ondertekenen. De samenwerking beviel direct goed, we besloten op basis daarvan vrij snel om Stiply aan te bieden aan al onze klanten. We hebben in samenwerking met Stiply onze klanten pro actief benaderd en bieden digitaal ondertekenen van Stiply nu ook bij nieuwe abonnees standaard aan in het intakeproces."

Welk probleem lost Stiply op voor jullie klanten?

"Stiply reduceert de arbeid die nodig is om documenten te laten ondertekenen. Neem als voorbeeld een uitzendbureau met een bestand van duizenden arbeidskrachten. Dan is de keuze voor een geautomatiseerde oplossing snel gemaakt. Voordat digitaal onderteken bestond moesten onze klanten documenten exporteren, e-mailen, printen, scannen etc. dat is nu allemaal overbodig geworden. Dit scheelt per document minimaal 80% van de tijd. Daarnaast is ook de foutgevoeligheid enorm verbeterd en hebben klanten meer overzicht en dus rust. Voor onze klanten is digitaal ondertekenen van Stiply in de meeste gevallen dus een logische keuze."

Hoe ziet de omgeving er voor jullie klanten uit om documenten digitaal te laten ondertekenen?

"Onze klanten kunnen in XPS een profiel maken voor een nieuwe medewerker met daarin gegevens zoals de begindatum, einddatum en type contract. Klanten gebruiken contractsjablonen die zo nodig worden aangevuld in een ingebouwde editor. Als het document klaar is kan deze direct worden verzonden vanuit onze software, na digitale ondertekening komen de documenten automatisch retour op de juiste plek in het systeem. Klanten kunnen afhankelijk van het type contract kiezen om een SMS verificatie toe te voegen. Naast losse overeenkomsten bieden wij ook de mogelijkheid om documenten in bulk te verzenden. Op deze manier kan je letterlijk in vier muisklikken 1000 documenten genereren. Als dat geen tijd scheelt dan weet ik het ook niet meer."

Hoe ziet de samenwerking tussen XPSLogic en Stiply eruit?

"Digitaal ondertekenen is een standaard onderdeel van onze dienstverlening, wij bieden Stiply dus altijd aan in ons offertetraject en kunnen volledig geautomatiseerd Stiply omgevingen aanmaken voor onze klanten. Wij factureren onze klanten op basis van nacalculatie zodat ze verder nergens naar om hoeven te kijken. Wij stellen bij het aanmaken van de accounts voor onze klanten ook zaken als huisstijl en kleuren in, dit kost ons ongeveer 10 minuten per klant."

Hoe hebben jullie de API ervaren?

"Wij waren één van de eerste partners van Stiply. Destijds waren er wel eens kleine bugs, gelukkig was het contact altijd goed en werden bugs snel verholpen. De API is in de jaren uitgebouwd naar een zeer betrouwbaar systeem waar we eigenlijk nooit meer problemen mee hebben. De support en communicatie is goed en het onderhoud minimaal. De API documentatie is zeer overzichtelijk en laagdrempelig, dat is zeker niet standaard met integraties."

Hoe ervaren klanten en ondertekenaars de API koppeling?

"Daar horen we eigenlijk heel weinig over en beschouwen dit als een goed teken. Digitaal ondertekenen via Stiply loopt eigenlijk altijd op rolletjes." 

Wat vinden jullie van Stiply en de samenwerking in het geheel?

"De samenwerking is altijd soepel verlopen, we hebben regelmatig contact en kunnen het goed met elkaar vinden. Ook nadat Stiply onderdeel is geworden van de 4CEE groep is het contact erg goed gebleven."

XPSLogic

Regio: Nederland, Amstelveen

Organisatie: 5 medewerkers

Website: https://www.xpslogic.com

Digitaal ondertekenen via C-digital

3 min read

Digitaal ondertekenen via C-digital

We connect your systems! Dat staat bovenaan onze website, want dat is wat C-digital doet. Veel bedrijven merken dat ze door bijvoorbeeld snelle...

Lees verder
Digitaal ondertekenen vanuit de software van Yes-co

3 min read

Digitaal ondertekenen vanuit de software van Yes-co

Bij Yes-co houden we van efficiënte, makkelijke en vriendelijke processen voor onze klanten. Het ondertekenen van bijvoorbeeld een koopakte van een...

Lees verder
ABN AMRO laat intermediairs digitaal ondertekenen met Stiply

4 min read

ABN AMRO laat intermediairs digitaal ondertekenen met Stiply

De ABN AMRO-bank accepteert digitale handtekeningen op alle documenten rondom een hypotheekaanvraag, op één voorwaarde: dat deze gezet zijn met de...

Lees verder