Digitaal ondertekenen: hoe werkt Stiply?

Werk je veel met documenten en contracten die ondertekend moeten worden?

Dan is digitaal ondertekenen een uitkomst. Dat werkt snel en makkelijk, zowel voor jou als voor de ondertekenaars. Je ziet in een oogopslag wanneer het document is verzonden en hoe de voortgang bij de ondertekenaars verloopt. Een herinnering sturen gaat met één druk op de knop. En ja… een elektronische handtekening is rechtsgeldig!

Maar hoe werkt de online onderteken applicatie van Stiply nou precies?

digitaal ondertekenen, hoe werkt stiply
Contract selecteren

Contract selecteren en ondertekenaars toevoegen

Je hebt een contract dat je digitaal wilt laten ondertekenen. Log in op je Stiply-account en klik op nieuwe verzoeken. Selecteer het document dat moet worden ondertekend. Daarna voeg je de ondertekenaars toe (afhankelijk van het document kunnen dat er meerdere zijn). Je selecteert een taal, voegt het e-mailadres van de ondertekenaars toe en kiest welke rol elke ondertekenaar heeft (ondertekenen of alleen lezen). Je kunt bovendien kiezen voor extra authenticatiemethoden, zoals een sms-code die de ondertekenaar ter authenticatie moet invullen of een incassomachtiging.

Bekijk hier onze video


Velden aanmaken en contract versturen

Hierna schrijf je de tekst voor de e-mail of selecteert die vanuit Word. Ook kun je eventuele opmerkingen toevoegen die alleen voor jou zichtbaar zijn. Sla dan de ondertekenaars op. Je komt nu in het contract terecht en moet daar een veld aanmaken waarin de ondertekenaar zijn handtekening kan zetten. Zijn er twee of meer ondertekenaars? Dan maak je twee of meer velden aan, heel eenvoudig door ze vanaf het groene balkje handtekeningenveld naar de gewenste plek in het document te slepen. Selecteer de ondertekentermijn en verstuur je contract.

Wil je de applicatie gratis uitproberen? Vraag een online demo aan!

Digitaal ondertekenen voor mkb
Voortgang bewaken

Per ondertekenaar de voortgang bewaken

Zodra je het document hebt verstuurd, komt het terecht in het scherm openstaand. Daar zie je in een oogopslag hoe het per ondertekenaar met de voortgang van de ondertekening staat. Aan de hand van vier bolletjes, die groen worden als er een handeling is verricht, zie je of de mail is ontvangen en geopend, en of het document is geopend en ondertekend. Bij vier groene bolletjes zijn alle handelingen door de desbetreffende ondertekenaar voltooid. Zodra het document door alle ondertekenaars is ondertekend, verdwijnt het uit de box openstaand en komt het in de box ondertekend terecht.

Makkelijk voor de ondertekenaar: openen, tekenen, versturen

En hoe werkt het bij de ontvanger? Die krijgt een mail met een handtekeningverzoek. De mail vermeldt duidelijk wie het contract heeft gestuurd en wat de naam van het contract is. Via de knop document bekijken en ondertekenen komt hij in het contract terecht en kan hij in het tekenveld met de touchpad of met de muis zijn krabbel zetten, waarna hij het verstuurt. Als de andere ondertekenaars ook hebben getekend, ontvangt hij een mail met daarin als bijlage het ondertekende contract.

Zo makkelijk werkt Stiply. Laat je contracten voortaan digitaal ondertekenen en bespaar jezelf een hoop tijd, papier, geld en gedoe.

Wist je dat zelfs onze koning Willem Alexander digitaal ondertekent?

Auteur: Stiply