De gebruiksvriendelijkste ondertekenoplossing van de Benelux

Sluit je ook aan bij de meer dan 1000 bedrijven die met Stiply werken!

Krijg een impressie met dit ⭐️webinar⭐️

    2 min read

    Waarom het sociaal domein kiest voor de digitale handtekening

    Bij veel organisaties zijn er bepaalde terugkerende processen die nog handmatig worden uitgevoerd. Zo ook binnen het sociaal domein. Door die taken te digitaliseren en te automatiseren, bespaar je op tijd en kosten. Met Stiply optimaliseren we het ondertekenproces. Dat betekent minder papierverbruik, meer controle op het tekenen van overeenkomsten en het belangrijkste: een snellere aanloop naar de benodigde hulpverlening. In dit blogartikel gaan we verder in op de voornaamste redenen waarom het sociaal domein kiest voor een digitaal ondertekenproces.

    Aanloop naar hulpverlening versnellen

    Wanneer mensen in de hulpverlening terechtkomen, is er geen tijd te verliezen om hen weer op weg te helpen. Gemiddeld wacht iemand vijf jaar om bijvoorbeeld hulp te zoeken bij financiële problemen. In de meeste gevallen gaan er weken voorbij, voordat overeenkomsten zijn getekend. Terwijl in die tijd schulden alleen maar groter kunnen worden. Bovendien kost het ook de interne organisatie vele processtappen om een handtekening te krijgen: vaak zijn er meerdere betrokkenen die moeten tekenen. Een digitale ondertekenoplossing versnelt het interne proces en maakt het ondertekenen voor de klant gemakkelijker, zodat de hulpverlening snel kan worden opgestart.

     

    Grip op ondertekenproces

    Met Stiply kun je precies zien hoe de voortgang van het ondertekenproces verloopt: is de mail ontvangen en geopend, en is het contract geopend en getekend? Bij het ouderwets printen en versturen, heb je totaal geen inzicht in deze tussenliggende stappen. Het is dan wachten op een reactie en vaak moet er even worden nagebeld. Ook kan er nog weleens een discussie ontstaan of iemand het papierwerk heeft ontvangen, maar met Stiply is dat niet meer van toepassing door de digitale track-and-trace. Verder kun je een ondertekentermijn instellen, zodat de ontvanger automatisch een herinnering krijgt als de termijn is verlopen. Met inzicht in de voortgang en de automatische herinneringen, geeft Stiply je meer controle op het ondertekenproces.

     

    Bespaar op kosten en wordt duurzamer

    Binnen het sociaal domein zijn er vele handtekeningen nodig voor overeenkomsten en contracten. De Volkskredietbank Noord-Oost Groningen (VKB) verzamelt er maar liefst 2000 op jaarbasis. Kun je nagaan hoeveel er wordt geprint en hoe hoog de portokosten zijn. Door te vragen om een digitale handtekening gebruikt de VKB veel minder papier, inkt, enveloppen en postzegels. Dat bespaart enorm veel onnodige kosten én is beter voor het milieu.

     

    Gebruiksvriendelijke oplossing voor digitale handtekeningen

    Mensen met een hulpvraag hebben vaak complexe problemen. Vaak speelt er meer, zoals laaggeletterdheid, stress en weinig digitale vaardigheden. Wanneer je dan kiest voor een digitale handtekening is het fijn dat het een gebruiksvriendelijke oplossing is. Bij Stiply doen we er alles aan om het ondertekenen zo simpel mogelijk te maken voor de medewerkers binnen het sociaal domein én de ondertekenaars. Bovendien kun je de e-mail met de link naar het document en de ondertekenomgeving helemaal inrichten in je eigen huisstijl.

     

    Vrijblijvend advies

    Uiteraard voldoet Stiply aan de AVG en hebben we hiervoor allerlei maatregelen getroffen. Wij zijn overtuigd van de toegevoegde waarde van een ondertekenoplossing voor het sociaal domein. Maar we kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt over wat Stiply voor jullie organisatie kan betekenen. Plan daarom een vrijblijvend adviesgesprek in, we helpen je graag verder. 

    De Volkskredietbank Noord-Oost Groningen (VKB) ervaart al de voordelen van digitaal ondertekenen, zoals een snellere intake en minder kosten. Lees de klantcase van de VKB en ontdek hoe digitaal ondertekenen wordt ingezet binnen het sociaal domein.

    New call-to-action

    Waarom het sociaal domein kiest voor de digitale handtekening

    Bij veel organisaties zijn er bepaalde terugkerende processen die nog handmatig worden uitgevoerd. Zo ook binnen het sociaal domein. Door die taken...

    Read More

    Laaggeletterdheid in het sociaal domein: zo vereenvoudig je contracten

    In Nederland heeft ongeveer 1 op de 6 mensen, van 16 jaar en ouder, moeite met lezen en schrijven. Laaggeletterdheid zien we vaak terugkomen in het...

    Read More

    Digitalisering in het sociaal domein: 3 praktijkvoorbeelden

    In het bedrijfsleven is men al langer bezig met digitaal transformeren, maar ook bij de overheid en binnen het sociaal domein ontstaan steeds meer...

    Read More