Veelgestelde vragen

Account

  • Hoe kan ik inloggen?

    Klik rechtsboven aan deze website op inloggen. Je kunt ook direct hier klikken om naar het inlogscherm te gaan.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Ga naar het inlogscherm en klik op Wachtwoord vergeten, net onder het formulier. Vul je e-mailadres in en dan wijst het proces zich vanzelf.

  • Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

    Als je bent ingelogd, klik je rechtsboven op je naam. Kies dan Mijn gegevens en je krijgt een formulier waar je je onder andere e-mailadres kunt wijzigen.

    Ben je de Administrator van jouw account? Dan kun je ook op Gebruikers beheren klikken om e-mailadressen van gebruikers in jouw account aan te passen.

  • Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

    Als je bent ingelogd, klik je rechtsboven op je naam. Kies dan Mijn gegevens en je krijgt een formulier waar je je onder andere wachtwoord kunt wijzigen.

Abonnementen en prijzen

  • Hoe verkoop ik Stiply aan mijn leidinggevende?

    We begrijpen natuurlijk dat een product als Stiply draagvlak nodig heeft in je organisatie. Download daarom ons informatiedocument (slechts 1 pagina) zodat je deze binnen je organisatie kunt verspreiden. Hierin vind je beknopt alle informatie over Stiply die je nodig hebt.

  • Wat is een gebruiker?

    Als je je aanmeldt bij Stiply krijg je één account. Binnen één account kunnen meerdere gebruiker bestaan, die met hun eigen inloggegevens kunnen inloggen.

  • Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

    Ja, we verlengen je abonnement automatisch met een maand of een jaar, afhankelijk van of je per maand of per jaar betaalt. Je kunt altijd opzeggen en je abonnement loopt dan aan het einde van de looptijd af.

  • Wat kost SMS-authenticatie?

    Om SMS-authenticatie te activeren rekenen we € 5,- per gebruiker per maand extra.

  • Wat kost incassomachtigen?

    Om incassomachtigen te activeren rekenen we € 10,- per gebruiker per maand extra.

  • Hoe zijn de prijzen van Stiply tot stand gekomen?

    Bij Stiply hebben we een aantal overtuigingen en die hebben we hoog in het vaandel staan. We geloven in excellente customer-service en in een informele band met onze klanten en gebruikers. We maken software van hoogstaande kwaliteit die eenvoudig is in het gebruik. Bovendien werkt die software goed, ziet die er mooi uit en lost deze een concreet probleem op.

    Onze prijzen zijn op deze principes gebaseerd. We kijken niet naar onze concurrenten maar naar wat wij eerlijk en realistisch vinden om bovenstaande doelen waar te kunnen maken. Het resultaat zijn tarieven waarvoor we zelf software kunnen produceren, zonder hoge kantoorkosten of veel overhead, waarbij we wel de gewenste kwaliteit leveren. De prijs garandeert bovendien dat we alle vereiste expertise in huis om eventuele vragen fatsoenlijk te kunnen beantwoorden, zowel op juridisch als op technisch gebied. Bovendien kunnen we voor deze tarieven af en toe bij je langs komen om mee te denken over oplossingen voor jouw contracten workflow.

    We hebben gekozen voor een overzichtelijke prijs waarbij je altijd weet waar je aan toe bent en waarin we schaalbaar met je organisatie kunnen meegroeien.

    Als je op zoek bent naar een prijsvechter, dan ben je helaas bij ons niet aan het juiste adres. Wij geloven met Stiply een product te hebben ontwikkeld waarmee we voor de lange termijn met organisaties samen kunnen werken en willen daar vanaf het begin af aan op inzetten. Zin om samen te werken?

Hoe werkt Stiply?

Digitaal incassomachtigen

  • Wat is digitaal incassomachtigen via Stiply?

    Via Stiply kun je je klant direct na de krabbel om een digitale incassomachtiging vragen. Dan sla je twee vliegen in één klap.

    Stiply is geaccrediteerd Mandaat Service Provider (MSP) bij de Betaalvereniging Nederland en werkt samen met onder andere ABN AMRO, Rabobank, ING en Triodos.

    Lees hier meer over digitaal incassomachtigen.

  • Welke stappen moet ik zetten om te starten met incassomachtigen?

    ​Om via Stiply van je klanten incassomachtigingen te verkrijgen, moet je een aantal zaken met je bank regelen.

    Ten eerste heb je hiervoor altijd een zogenaamd incasso-contract met je bank nodig.

    Heb je al een incasso​-​contract?

    1. Neem contact op met je bank en vraag of ‘digitaal incassomachtigen’ geactiveerd is op je incasso-contract.

    2. Zo niet, laat je incasso-contract dan wijzigen zodat ‘digitaal incassomachtigen’ geactiveerd wordt. Let op, de bank kan kosten rekenen per verkregen machtiging.

    3. Geef bij je aanvraag duidelijk aan dat je digitaal incassomachtigen wilt gebruiken via een ‘externe dienstverlener’ of ‘via een MSP’. Je externe dienstverlener of MSP is in dit geval Stiply. De bank stelt dit voor je in.

    4. De bank geeft je een zogenaamde Merchant-ID en toegang tot een online bank-dashboard.

    5. In Stiply selecteer je je bank en vul je de Merchant-ID in. Dat kan in het instellingenscherm ‘Incassomachtigen’ dat door ons geactiveerd zal worden.

    6. Je bent klaar om ​incassomachtigingen te verzamelen!

    Heb je nog geen incasso-​contract?

    1. Vraag een incasso​-​contract aan bij je bank. Daarmee geeft je bank jou het recht om geld te incasseren bij je klanten. Let op, je krijgt niet zomaar een incasso​-​contract. Meestal moet je bedrijf meer dan een jaar bestaan en soms worden aanvullende eisen gesteld.

    2. Geef bij de aanvraag aan dat je ‘digitaal incassomachtigen’ wilt gebruiken. Let op, de bank kan per machtiging kosten rekenen.

    3. Geef bij je aanvraag duidelijk aan dat je digitaal incassomachtigen wilt gebruiken via een ‘externe dienstverlener’ of ‘via een MSP’. Je externe dienstverlener of MSP is in dit geval Stiply. De bank stelt dit voor je in.

    4. De bank stuurt je je incasso-contract, een zogenaamde Merchant-ID en toegang tot een online bank-dashboard.

    5. In Stiply selecteer je je bank en vul je de Merchant-ID in. Dat kan in het instellingenscherm ‘Incassomachtigen’ dat door ons geactiveerd zal worden.

    6. Je bent klaar om machtigingen te verzamelen!

    De kosten van de verstuurde incassomachtigingen worden maandelijks achteraf door ons in rekening gebracht.

Rechtsgeldigheid en identificatie

  • Is elektronisch ondertekenen rechtsgeldig?

    Jazeker. Lees dit artikel voor meer informatie.

  • Moet ik altijd SMS-authenticatie gebruiken?

    Dat hangt af van het belang van het contract dat je laat tekenen. De vuistregel is, hoe belangrijker het contract, hoe zekerder je moet weten wie er tekent. Als je twijfelt, vraag dan altijd aanvullen identificatie via SMS of IDIN.

  • Wat is IDIN?

    IDIN is een methode waarmee mensen zich online kunnen identificeren via hun bank. Je ondertekenaar zet zij elektronische krabbel via Stiply en moet dan met zijn identifier bij zijn bank inloggen (vergelijkbaar met IDeal). Er vindt geen betaling plaats, maar de bank bevestigt alleen de identiteit van de ondertekenaar. Dit is een zeer sterke authenticatiemethode en kan binnenkort via Stiply gebruikt worden voor de ondertekening van belangrijke documenten.

  • Wanneer is een digitale handtekening rechtsgeldig?

    Een digitale handtekening levert een rechtsgeldig getekende overeenkomst op. Het is wel zo dat de bewijswaarde van die overeenkomst kan verschillen. Het gaat er hierbij om hoe zeker je weet wie er via internet getekend heeft: identificatie van de ondertekenaar dus. De vuistregel die we bij Stiply hanteren is daarom: hoe belangrijker het contract hoe zekerder je moet weten wie er heeft getekend. Op onze pagina over rechtsgeldigheid leggen we dit nog eens haarfijn uit.

  • Wat is de juridische waarde van een digitale handtekening?

    Een digitale handtekening levert een rechtsgeldig getekende overeenkomst op. Het is wel zo dat de bewijswaarde van die overeenkomst kan verschillen. Het gaat er hierbij om hoe zeker je weet wie er via internet getekend heeft: identificatie van de ondertekenaar dus. De vuistregel die we bij Stiply hanteren is daarom: hoe belangrijker het contract hoe zekerder je moet weten wie er heeft getekend. Op onze pagina over rechtsgeldigheid leggen we dit nog eens haarfijn uit.

Technisch

  • Heeft Stiply een API?

    Ja we hebben een razendsnelle RESTful API om Stiply aan je eigen software te koppelen. We hebben een speciaal API-abonnement, zoals je ook hierboven kunt zien. De documentatie kun je alvast hier bekijken.

  • Waar wordt Stiply gehost?

    Stiply wordt gehost op het hostingplatform van Amazon in een hypermodern datacentrum in Frankfurt, Duitsland.

  • Hoe vaak onderhouden jullie Stiply?

    Stiply wordt continu doorontwikkeld, dus dat betekent dat we ook op regelmatige basis onderhoud aan onze software uitvoeren. Af en toe leidt dat even tot een verminderde bereikbaarheid, zodat we nieuwe functies en verbeteringen live kunnen zetten. We proberen dergelijke updates zoveel mogelijk buiten werktijd te doen, zodat je daar als klant zo min mogelijk last van hebt.

Privacy

  • Hoe beschermt Stiply de privacy van mij en mijn klanten?

    Stiply neemt de bescherming van persoonsgegevens zeer serieus en voldoet aan alle wettelijke eisen op dit gebied. Je leest er hier meer over. Mocht je naar aanleiding hiervan meer vragen hebben, neem dan gerust contact op via privacy@stiply.nl.

  • Hoe lang bewaart Stiply mijn gegevens

    Stiply is gemaakt met een privacy-by-design principe in gedachten: Stiply bewaart jouw persoonsgegevens zo kort mogelijk. In de meeste gevallen wordt het document dat is ondertekend direct van onze servers verwijderd. Daarnaast worden persoonsgegevens van ondertekenaars op korte termijn onherroepelijk geanonimiseerd. Meer informatie hierover vind je in onze verwerkersovereenkomst. Je kunt ook altijd even contact opnemen via privacy@stiply.nl.

  • Waar worden mijn gegevens opgeslagen?

    Je gegevens worden opgeslagen in een hypermodern datacentrum in Frankfurt, Duitsland, dat ter beschikking wordt gesteld door Amazon. Je leest er hier meer over. Mocht je naar aanleiding hiervan meer vragen hebben, neem dan gerust contact op via privacy@stiply.nl.

  • Hebben jullie een Verwerkersovereenkomst?

    Jazeker, we stellen aan klanten een Verwerkersovereenkomst ter beschikking die aan alle wettelijke eisen voldoet. In deze overeenkomst leggen we precies uit wat we met data doen, hoe lang we die bewaren, etc. Neem voor meer informatie contact op via privacy@stiply.nl.

  • Hoe veilig is Stiply?

    Wij werken hard aan de veiligheid van onze software en nemen de veiligheid van je documenten zeer serieus. Stiply is echter een cloud-oplossing en wij vinden het belangrijk om eerlijk te vermelden dat een cloud-toepassing nooit 100% veilig kan zijn. Zorg dus zelf voor back-ups van je data en overweeg altijd zorgvuldig of een cloud-toepassing in jouw situatie de beste keuze is.

  • Is mijn digitale handtekening beveiligd?

    Als jij jouw krabbel zet op een elektronisch document dan slaan wij deze handtekening alleen tijdelijk op, zodat het document kan worden ondertekend. Daarna wordt jouw handtekening weer verwijderd. Dat geldt ook voor andere gegevens die je opgeeft: we slaan zo min mogelijk gegevens op en gegevens die we opslaan bewaren we zo kort mogelijk.

  • Hoe kan ik mijn digitale handtekening beveiligen?

    Dat hoef je zelf niet te doen. Als jij jouw krabbel zet op een elektronisch document dan slaan wij deze handtekening alleen tijdelijk op, zodat het document kan worden ondertekend. Daarna wordt jouw handtekening weer verwijderd. Dat geldt ook voor andere gegevens die je opgeeft: we slaan zo min mogelijk gegevens op en gegevens die we opslaan bewaren we zo kort mogelijk.

  • Bekijken jullie de documenten die verzonden worden?

    Nee, we kijken nooit in verzonden documenten en onze medewerkers ook niet. Dat is alleen anders in uitzonderingsgevallen, bijvoorbeeld als we wettelijk verplicht zijn om een document aan een handhavende instantie over te dragen.

Digitale handtekeningen

  • Wat is een digitale handtekening?

    Een digitale handtekening is een elektronische variant van de bekende normale (natte) handtekening met pen en papier. Hiermee kun je dus op digitale wijze, via internet, akkoord geven op bijvoorbeeld een contract, net zoals je dat normaal met een gewone handtekening zou doen.

  • Hoe werkt een digitale handtekening?

    Er zijn drie verschillende vormen van elektronische handtekeningen (dat is de officiële term). Deze varianten werken allemaal net anders. Stiply levert zogenaamde gewone elektronische handtekeningen en geavanceerde elektronische handtekeningen. Wij houden de stelregel aan dat hoe belangrijker het contract is dat moet worden getekend, hoe beter de ondertekenaar moet worden geïdentificeerd. In ons artikel over rechtsgeldigheid lees je hier meer over.

  • Waar moet een digitale handtekening aan voldoen?

    Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de ondertekenaar die via internet digitaal een contract ondertekend voldoende wordt geïdentificeerd. Je wilt immers weten of wel de juiste persoon tekent. Wij houden de stelregel aan dat hoe belangrijker het contract is dat moet worden getekend, hoe beter de ondertekenaar moet worden geïdentificeerd. In ons artikel over rechtsgeldigheid lees je hier meer over.

  • Ik moet een elektronische handtekening zetten, hoe werkt dat?

    Via Stiply is dat gelukkig heel eenvoudig. Je hebt een e-mail gekregen van degene die jou een contract wil laten tekenen. In die e-mail staat een linkje. Als je daar op klikt krijg je het contract te zien in je browser. Daarmee kun je met je muis een krabbel zetten of een plaatje van je eigen handtekening uploaden. Daarna vul je je naam in en klik je op Akkoord. Dat is alles!

  • Hoe ziet een digitale handtekening eruit?

    De digitale handtekening die jij te zien krijg is een krabbel die je met de muis zet, of een plaatje van je gewone handtekening die je uploadt. Deze weergave van jouw handtekening wordt in het contract geplakt. Achter de schermen kan er daarnaast nog een versleutelde elektronische handtekening aan het contract worden toegevoegd, waarmee wordt gewaarborgd dat het contract na ondertekening niet meer gewijzigd kan worden.

  • Waarom een digitale handtekening?

    Een digitale handtekening maakt het mogelijk om een contract of document snel en eenvoudig via internet te ondertekenen. Je hoeft dus geen contracten meer te printen en te scannen. Digitaal ondertekenen bespaart daarom veel rompslomp. Bovendien is het goedkoper om contracten digitaal te laten ondertekenen.

  • Op welke platforms kan ik een digitale handtekening gebruiken?

    De digitale handtekening van Stiply werkt in alle moderne browsers en op alle moderne telefoons en tablets. Jouw ondertekenaars kunnen dus op bijna elk apparaat jouw contracten ondertekenen. Dat is niet alleen klantvriendelijk richting je klanten, maar het zorgt er ook voor dat je veel sneller een handtekening op je document retour krijgt.

  • Hoeveel kosten bespaar ik met digitaal ondertekenen?

    Door jouw contracten en documenten digitaal te laten ondertekenen bespaar je tot wel 90% kosten. Dat zijn niet alleen kosten op papier, inkt, enveloppen en postzegels, maar ook op arbeidsuren. Via onze bespaarcalculator kun je snel uitrekenen hoeveel je ongeveer zult besparen als je overstapt op elektronisch ondertekenen.

  • Wat is het verschil tussen Stiply en andere aanbieders?

    Stiply heeft vanaf het begin ingezet op het leveren van een gebruiksvriendelijk product dat zo eenvoudig is dat iedereen het direct kan gebruiken, zonder extra uitleg. Bovendien leveren we daarnaast een excellente customer service om klanten snel en goed te kunnen helpen als er toch vragen zijn. Verder bieden we talloze unieke features, zoals bijvoorbeeld onze voortgangs-tracker zodat je kunt zien hoe ver jouw klant in het ondertekenproces is, de mogelijkheid om algemene voorwaarden mee te sturen en onze white-label functie waarmee je Stiply in je eigen huisstijl kunt gebruiken en alle teksten naar je eigen smaak kunt wijzigen.

  • Is Stiply's digitale handtekening bruikbaar in non-disclosure / geheimhoudingsdocumenten?

    De elektronische handtekening van Stiply is geschikt om non-disclosure / geheimhoudingsovereenkomsten mee te tekenen. Zorg wel voor een goede manier van het identificeren van de ondertekenaar, omdat de bewijswaarde van het contract daarvan afhangt. Lees op onze rechtsgeldigheidspagina meer hierover.

  • Kan ik Stiply gebruiken voor buitenlandse klanten?

    Binnen de Europese Unie is de elektronische handtekening van Stiply in principe rechtsgeldig, maar we adviseren altijd om met een jurist uit dat betreffende land de mogelijke consequenties te bespreken zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

  • Hoe lang is een digitale handtekening geldig?

    De gewone digitale handtekening en de geavanceerde digitale handtekening die met Stiply gezet kan worden kent in principe geen tijdslimiet, dus documenten die elektronisch getekend zijn blijven geldig.

Contact