Veelgestelde vragen

Account

  • Hoe kan ik inloggen?

    Klik rechtsboven aan deze website op inloggen. Je kunt ook direct hier klikken om naar het inlogscherm te gaan.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Ga naar het inlogscherm en klik op Wachtwoord vergeten, net onder het formulier. Vul je e-mailadres in en dan wijst het proces zich vanzelf.

  • Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

    Als je bent ingelogd, klik je rechtsboven op je naam. Kies dan Mijn gegevens en je krijgt een formulier waar je je onder andere e-mailadres kunt wijzigen.

    Ben je de Administrator van jouw account? Dan kun je ook op Gebruikers beheren klikken om e-mailadressen van gebruikers in jouw account aan te passen.

  • Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

    Als je bent ingelogd, klik je rechtsboven op je naam. Kies dan Mijn gegevens en je krijgt een formulier waar je je onder andere wachtwoord kunt wijzigen.

Abonnementen en prijzen

  • Hoe verkoop ik Stiply aan mijn leidinggevende?

    We begrijpen natuurlijk dat een product als Stiply draagvlak nodig heeft in je organisatie. Download daarom ons informatiedocument (slechts 1 pagina) zodat je deze binnen je organisatie kunt verspreiden. Hierin vind je beknopt alle informatie over Stiply die je nodig hebt.

  • Wat is een gebruiker?

    Als je je aanmeldt bij Stiply krijg je één account. Binnen één account kunnen meerdere gebruiker bestaan, die met hun eigen inloggegevens kunnen inloggen.

  • Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

    Ja, we verlengen je abonnement automatisch met een maand of een jaar, afhankelijk van of je per maand of per jaar betaalt. Je kunt altijd opzeggen en je abonnement loopt dan aan het einde van de looptijd af.

  • Wat kost SMS-authenticatie?

    Om SMS-authenticatie te activeren rekenen we € 5,- per gebruiker per maand extra.

  • Wat kost incassomachtigen?

    Om incassomachtigen te activeren rekenen we € 10,- per gebruiker per maand extra.

  • Hoe zijn de prijzen van Stiply tot stand gekomen?

    Bij Stiply hebben we een aantal overtuigingen en die hebben we hoog in het vaandel staan. We geloven in excellente customer-service en in een informele band met onze klanten en gebruikers. We maken software van hoogstaande kwaliteit die eenvoudig is in het gebruik. Bovendien werkt die software goed, ziet die er mooi uit en lost deze een concreet probleem op.

    Onze prijzen zijn op deze principes gebaseerd. We kijken niet naar onze concurrenten maar naar wat wij eerlijk en realistisch vinden om bovenstaande doelen waar te kunnen maken. Het resultaat zijn tarieven waarvoor we zelf software kunnen produceren, zonder hoge kantoorkosten of veel overhead, waarbij we wel de gewenste kwaliteit leveren. De prijs garandeert bovendien dat we alle vereiste expertise in huis om eventuele vragen fatsoenlijk te kunnen beantwoorden, zowel op juridisch als op technisch gebied. Bovendien kunnen we voor deze tarieven af en toe bij je langs komen om mee te denken over oplossingen voor jouw contracten workflow.

    We hebben gekozen voor een overzichtelijke prijs waarbij je altijd weet waar je aan toe bent en waarin we schaalbaar met je organisatie kunnen meegroeien.

    Als je op zoek bent naar een prijsvechter, dan ben je helaas bij ons niet aan het juiste adres. Wij geloven met Stiply een product te hebben ontwikkeld waarmee we voor de lange termijn met organisaties samen kunnen werken en willen daar vanaf het begin af aan op inzetten. Zin om samen te werken?

Hoe werkt Stiply?

Digitaal incassomachtigen

  • Wat is digitaal incassomachtigen via Stiply?

    Via Stiply kun je je klant direct na de krabbel om een digitale incassomachtiging vragen. Dan sla je twee vliegen in één klap.

    Stiply is geaccrediteerd Mandaat Service Provider (MSP) bij de Betaalvereniging Nederland en werkt samen met onder andere ABN AMRO, Rabobank, ING en Triodos.

    Lees hier meer over digitaal incassomachtigen.

  • Welke stappen moet ik zetten om te starten met incassomachtigen?

    ​Om via Stiply van je klanten incassomachtigingen te verkrijgen, moet je een aantal zaken met je bank regelen.

    Ten eerste heb je hiervoor altijd een zogenaamd incasso-contract met je bank nodig.

    Heb je al een incasso​-​contract?

    1. Neem contact op met je bank en vraag of ‘digitaal incassomachtigen’ geactiveerd is op je incasso-contract.

    2. Zo niet, laat je incasso-contract dan wijzigen zodat ‘digitaal incassomachtigen’ geactiveerd wordt. Let op, de bank kan kosten rekenen per verkregen machtiging.

    3. Geef bij je aanvraag duidelijk aan dat je digitaal incassomachtigen wilt gebruiken via een ‘externe dienstverlener’ of ‘via een MSP’. Je externe dienstverlener of MSP is in dit geval Stiply. De bank stelt dit voor je in.

    4. De bank geeft je een zogenaamde Merchant-ID en toegang tot een online bank-dashboard.

    5. In Stiply selecteer je je bank en vul je de Merchant-ID in. Dat kan in het instellingenscherm ‘Incassomachtigen’ dat door ons geactiveerd zal worden.

    6. Je bent klaar om ​incassomachtigingen te verzamelen!

    Heb je nog geen incasso-​contract?

    1. Vraag een incasso​-​contract aan bij je bank. Daarmee geeft je bank jou het recht om geld te incasseren bij je klanten. Let op, je krijgt niet zomaar een incasso​-​contract. Meestal moet je bedrijf meer dan een jaar bestaan en soms worden aanvullende eisen gesteld.

    2. Geef bij de aanvraag aan dat je ‘digitaal incassomachtigen’ wilt gebruiken. Let op, de bank kan per machtiging kosten rekenen.

    3. Geef bij je aanvraag duidelijk aan dat je digitaal incassomachtigen wilt gebruiken via een ‘externe dienstverlener’ of ‘via een MSP’. Je externe dienstverlener of MSP is in dit geval Stiply. De bank stelt dit voor je in.

    4. De bank stuurt je je incasso-contract, een zogenaamde Merchant-ID en toegang tot een online bank-dashboard.

    5. In Stiply selecteer je je bank en vul je de Merchant-ID in. Dat kan in het instellingenscherm ‘Incassomachtigen’ dat door ons geactiveerd zal worden.

    6. Je bent klaar om machtigingen te verzamelen!

    De kosten van de verstuurde incassomachtigingen worden maandelijks achteraf door ons in rekening gebracht.

Rechtsgeldigheid en identificatie

  • Is elektronisch ondertekenen rechtsgeldig?

    Jazeker. Lees dit artikel voor meer informatie.

  • Moet ik altijd SMS-authenticatie gebruiken?

    Dat hangt af van het belang van het contract dat je laat tekenen. De vuistregel is, hoe belangrijker het contract, hoe zekerder je moet weten wie er tekent. Als je twijfelt, vraag dan altijd aanvullen identificatie via SMS of IDIN.

  • Wat is IDIN?

    IDIN is een methode waarmee mensen zich online kunnen identificeren via hun bank. Je ondertekenaar zet zij elektronische krabbel via Stiply en moet dan met zijn identifier bij zijn bank inloggen (vergelijkbaar met IDeal). Er vindt geen betaling plaats, maar de bank bevestigt alleen de identiteit van de ondertekenaar. Dit is een zeer sterke authenticatiemethode en kan binnenkort via Stiply gebruikt worden voor de ondertekening van belangrijke documenten.

Technisch

  • Heeft Stiply een API?

    Ja we hebben een razendsnelle RESTful API om Stiply aan je eigen software te koppelen. We hebben een speciaal API-abonnement, zoals je ook hierboven kunt zien. De documentatie kun je alvast hier bekijken.

  • Waar wordt Stiply gehost?

    Stiply wordt gehost op het hostingplatform van Amazon in een hypermodern datacentrum in Frankfurt, Duitsland.

Privacy